۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۸۵۶۰۷
استاد حوزه علمیه شهرضا:

اسلام احیا کننده فطرت های صحیح است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه شهرضا اقامه نماز را زمینه ساز کاهش معضلات اجتماعی دانست و گفت: اگر دین اسلام به معنای حقیقی در جامعه پیاده شود در آن صورت هیچگونه مشکلی در سطح جامعه مشاهده نمی شود.
حجت الاسلام نعمت الله جعفري شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام نعمت الله جعفری استاد حوزه علمیه شهرضا عصر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا اظهار کرد: خداوند می فرماید«اَلَذینَ اِن مَکَناهُم فی الاَرض اَقامَ الصلواة» بنابراین اقامه نماز یک ارزش والا و قابل ستایش در دین اسلام شناخته شده است.

 

وی در ادامه شناخت و معرف پروردگار را یکی از اصول اساسی دین اسلام دانست و عنوان کرد: وقتی انسان لذت شناخت پروردگار را درک کرد به سوی او جذب می شود و شوق عبادت در وجود او زنده می شود.

 

استاد حوزه علمیه شهرضا اقامه نماز را واجد رعایت ظاهر و باطن این فریضه الهی دانست و تصریح کرد: در روایتی آمده است«اَلمُصَلی یُنادی رَبَه» بنابراین نماز وسیله معراج مؤمن شناخته شده زیرا اگر افراد حتی به ظواهر نماز پایبند باشند تجاوز به حق الناس و ظلم و نا عدالتی اجتماعی از بین می رود.

 

حجت الاسلام جعفری با اشاره به بخش هایی از تفسیر سوره مبارکه فاتحة الکتاب، رواج دروغ و غیبت و گناه را ناشی از ثمرات بی توجهی به نماز برشمرد و افزود: انسان نماز گزار از«ما یُذِمَّ عَقلاً و شَرعاً» یعنی هر آنچه عقل و شرع نا پسند می داند دوری می کند بنابراین اگر نماز به معنای حقیقی اقامه شود حجم زیادی از مراجعات مردمی به دادگستری کاهش می یابد.

 

وی تصریح کرد: اسلام می فرماید بخشی از عمر خود را صرف لذت های حلال کنید، معیاری که دین در این خصوص ارائه می کند انجام کارهایی است که مورد تأیید شرع و عرف باشد.

 

استاد حوزه علمیه شهرضا با اشاره به فراز«اَلهُمَ اَشبِع کُلَ جائِع» از ادعیه ماه مبارک رمضان گفت: مرام مسلمانی ایجاب می کند ما به هر فردی به دلیل انسان بودن خدمت کنیم و از همین جهت در ادعیه و روایات بدون توجه به شخصیت و دین افراد به جایگاه انسانی آن ها توجه شده است.

 

حجت الاسلام جعفری عرفان عملی را به معنای پاکی نفس و تذکیه روح دانست و افزود: ما وظیفه داریم به نوع بشر خدمت کنیم زیرا انسان فی ذاته در محضر خداوند دارای حرمت و آبرو است.

 

وی با اشاره به حدیث«کونوا لَنا زَینا» اظهار کرد: ما باید تا زنده هستیم باعث افتخار ائمه باشیم و این مسأله روحیاتی را در ما ایجاد می کند که با نا امیدی از رحمت پروردگار منافات دارد.  

 

استاد حوزه علمیه شهرضا اقامه نماز را زمینه ساز کاهش معضلات اجتماعی دانست و گفت: اگر دین اسلام به معنای حقیقی در جامعه پیاده شود در آن صورت هیچگونه مشکلی در سطح جامعه مشاهده نمی شود./868/202/ب3

 

ارسال نظرات