۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۲۸۵۶۹۰
حجت الاسلام فرحزاد:

اموات مؤمنین به سبب قرب الهی واسطه فیض می شوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرحزاد با بیان این که اموات مؤمنین به سبب قرب الهی واسطه فیض می شوند، گفت: بعد از وادی السلام، دومین قبرستان مهم جهان تخت فولاد است که به واسطه قبور اولیای الهی در آن از امتیازات ویژه ای برخوردار است.
حجت‌الاسلام حبيب‌الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد استاد و پژوهشگر حوزه علمیه در سخنرانی که شامگاه شنبه در تخت فولاد جنب مقبره بابا رکن الدین برگزار شد، گفت: نور الهی انسان را بهشتی می کند.

وی با اشاره به اهمیت صلوات بر اهل بیت(ع) افزود: خداوند شرط رسیدن به مقام قرب اعلا را در صلوات فرستادن بر پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) می داند و زیاد یاد کردن از کسی یا چیزی، موجب محشور شدن انسان با آن کس یا آن چیز می شود.

حجت‌الاسلام فرحزاد با توجه به این حدیث قدسی که خداوند در آن به حضرت موسی(ع) می گوید، «صلوات بر حبیب من، نور، رحمت وهدایت است»، بیان داشت: همراهی انسان با نور الهی سبب حرام شدن آتش جهنم بر انسان می شود.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه ابراز داشت: در روز قیامت کافران و منافقان برخلاف مؤمنان از نور بی بهره اند، بنابراین آتش جهنم جایگاه آن ها است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سرزمین تخت فولاد افزود: بعد از وادی السلام، دومین قبرستان مهم جهان تخت فولاد است که به واسطه قبور اولیای الهی در آن از امتیازات ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام فرحزاد با بیان روایتی از پیامبر(ص) که می فرمایند«استعینوا بموتاکم» گفت: مردگان مؤمن به واسطه مقام قرب الهی، می توانند از انسان دستگیری کنند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: رفتن به قبرستان، انسان را متنبه می کند، چرا که انسان در قبرستان، با دیدن منزلگاه آخر خود، به انجام کارهای نیک ترغیب می شود و از انجام کارهای بد دوری می گزیند.

وی در ادامه در مذمت دنیا و دل بستن به آن، ابراز داشت: بدبختی انسان در گرو دل بستن به دنیا است، چرا که آلوده شدن به دنیا عذاب اخروی به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام فرحزاد در پایان با اشاره به اهمیت مناجات های دسته جمعی افزود: در مناجات های دسته جمعی اگر دل یک نفر بشکند، خداوند به واسطه آن دل شکسته، از همه افراد آن جمع دستگیری می کند./867/202/ب3

ارسال نظرات