۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۸۵۷۶۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

احیاء موقوفات حوزه علمیه بزرگترین خدمت به این مرکز دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که همه مدیون حوزه های علمیه هستیم، خاطرنشان کرد: احیاء موقوفات حوزه بزرگترین خدمت به این مرکز ارزشمند دینی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در نشست با مدیرحوزه علمیه استان با اشاره به نقش روحانیت در نهضت انقلاب اسلامی، گفت: پیروزی نهضت عظیم اسلامی با حضور و همراهی بسیار اثرگذار علما و روحانیان به ثمر نشست.

 

وی با بیان این که حوزه و روحانیت همواره در خط مقدم دفاع از دین و ارزش های اسلامی بوده اند، افزود: حضور در صحنه روحانیت مانع تحقق توطئه های دشمنان در تاریخ شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به موقوفات گسترده حوزه های علمیه در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از این موقوفات احصاء و احیاء نشده است.

 

وی با بیان این که روند منطقی و علمی خوبی در خصوص موقوفات حوزه های علمیه در حال انجام است، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر نیز تعامل بسیار خوبی میان سازمان اوقاف و حوزه علمیه جهت احصاء و احیاء موقوفات وجود دارد.

 

حجت الاسلام علیزاده با تأکید براین که اگر در جهت احیاء موقوفات حوزه های علمیه تلاش نکنیم بزرگترین خیانت به حوزه های علمیه است، بیان داشت: باید از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را در جهت احیاء موقوفات حوزه های علمیه به کار گیریم.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه دستگاه قضایی نیز برای همکاری جهت احیاء موقوفات حوزه های علمیه بسیار جدی است، بیان داشت: باید یک تفاهم نامه مشترکی میان حوزه علمیه، سازمان اوقاف و دستگاه قضایی در جهت رسیدگی به موقوفات حوزه های علمیه تشکیل شود.

 

وی با بیان این که احیاء موقوفات حوزه های علمیه بزرگترین خدمت به مراکز مهم دینی است، تصریح کرد: اگر موقوفات حوزه های علمیه احیاء شود به حتم بسیاری از مشکلات مدارس علمیه رفع خواهد شد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که بنا به دستور رییس کل دادگستری استان شعبه اختصاصی رسیدگی به پرونده های وقف در دادگستری ساری، بابل و آمل راه اندازی شد، ادامه داد: این فرصت بسیار خوبی در جهت رسیدگی و رفع مشکلات مربوط به موقوفات حوزه های علمیه است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود 196 موقوفه متصرفی و غیر متصرفی حوزه های علمیه در استان، گفت: از این تعداد موقوفه حوزه علمیه 150 مورد متصرفی و مابقی غیر متصرفی است.

 

وی با اشاره به این که 159 موقوفه حوزه علمیه در مازندران منفعتی و 39 مورد نیز غیر منفعتی است، تصریح کرد: این موقوفات در استان 11 هزار و 60 رقبه دارد.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود از پرداخت 200 میلیون تومان از محل درآمد موقوفات حوزه های علمیه مازندران به مدارس علمیه استان در سال 92 خبر داد و گفت: این رقم در سال گذشته به بیش از 400 میلیون تومان افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به امضاء تفاهم نامه ای میان حوزه علمیه و اوقاف مازندران، افزود: این تفاهم نامه زمینه تعامل و همکاری میان این دو مجموعه را فراهم کرده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که همه مدیون حوزه های علمیه هستیم، خاطرنشان کرد: احیاء موقوفات حوزه بزرگترین خدمت به این مرکز ارزشمند دینی است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که حوزه علمیه مازندران دارای موقوفاتی بسیاری در مناطق مختلف استان است، تصریح کرد: برای احصاء و احیاء این موقوفات ما نیازمند یک حرکت جهادی در مجموعه حوزه علمیه و اوقاف هستیم./950/202/ب3

ارسال نظرات