۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۸۵۸۱۶
مسؤول دفتر آیت‌الله وحید خراسانی در قزوین:

اختصاص قلب به خداوند متعال تنها راه رهایی از وسوسه‌های شیطان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر حضرت آیت‌الله وحید در قزوین گفت: شیطان برای قطع ارتباط بندگان با خدا از طریق وسوسه وارد می‌شود و قلب را متعلق به خود می‌کند و اگر کسی بخواهد از شر وسوسه‌های شیطان رهایی پیدا کند باید قلبش را به خدا اختصاص دهد و کسی را جز او به خانه قلبش راه ندهد.
 خدا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام محمود نحوی، مسؤول دفتر حضرت آیت‌الله وحید خراسانی در قزوین، ظهر امروز در حسینیه مرحوم حجت‌الاسلام محمدی نسب به بیان لزوم اختصاص دادن قلب انسان به خدا اشاره کرد و گفت: بنا به گفته امام جواد(ع) بعضی زمان‌ها ممکن است کسی برای رسیدن به حاجتش اعمالی را انجام دهد، اما چه بسا با این اعمال توفیق رسیدن به حاجتش را به تأخیر بیندازد و یا به کل به حاجتش نرسد، این به دلایلی می‌تواند باشد که یکی از آن‌ها نبودن قلب انسان در بند خداست.
 
وی در ادامه انسان را از بیان قرآن دارای یک قلب معرفی کرد و اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید که انسان دو قلب ندارد و تنها یک قلب دارد، زیرا انسان باید یک قلب داشته باشد تا بتواند به یک سو دل ببندد، به نحوی که انسان باید تلاش کند تا دلش را خانه خدا کند و جز خدا کسی را به درون آن راه ندهد.
 
مسؤول دفتر حضرت آیت‌الله وحید خراسانی در قزوین قلب را ظرف وجودی انسان معرفی کرد و افزود: ظرف توجه انسان اگر معطوف خدا باشد قلب نورانی و پاک خواهد بود، و به گفته امام معصوم(ع) اگر هر قلبی که درون آن افراد و یا چیزهای دیگر باشد ظرف شک خواهد شد و یک روز ساقط می‌شود.
 
حجت‌الاسلام نحوی با ابراز این نکته که قلبی که تنها ظرف خدا باشد، چیز دیگری در آن جا نمی‌گیرد، ابراز داشت: مراقبت از قلب و نسپردن آن به هر چیز از دستورات اکید دین اسلام است و همچنین دین اسلام دل را کانون توجهات الهی می‌خواند و آن را ظرفی برای خدا در درون هرکس معرفی می‌کند.
 
این کارشناس دینی در ادامه راه رسیدن به حقایق را از دو راه دیدن و شنیدن معرفی کرد و ادامه داد: انسان باید برای دست‌یابی به حقایق، آنچه را که از فرستادگان الهی می‌شنود باید قبول کند و دیگر اینکه با دیده‌ خود راه حقیقت را برگزیند.
 
وی انسانی که سرگرم امور باطل است را بازیچه دست شیطان دانست و تصریح کرد: کسی که مشغول سرگرمی‌های دنیوی است و از خدا فاصله گرفته است، قلبش ظرف شیطان شده است و دوست دارد به کارهای لغو و بیهوده بپردازد و باید دانست چنین شخصی نمی‌تواند از خدا فرمان ببرد و از او یاری بجوید.
 
مسؤول دفتر حضرت آیت‌الله وحید خراسانی در قزوین در پایان شیطان را موجودی خواند که از راه وسوسه بر قلب انسان راه پیدا می‌کند و اضافه کرد: شیطان برای قطع ارتباط بندگان با خدا از طریق وسوسه وارد می‌شود و قلب را متعلق به خود می‌کند و اگر کسی بخواهد از شر وسوسه‌های شیطان رهایی پیدا کند باید قلبش را به خدا اختصاص دهد و کسی را جز او به خانه قلبش راه ندهد./955/202/ب2
ارسال نظرات