۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۲۸۵۹۲۱
امام جمعه قمصر:

فهم صحیح و پیاده کردن آموزهای دینی سبب نشاط ماندگار در انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قمصر با بیان این که جهل موجب قبض روح و علم موجب بسط روح می شود، گفت: فهم صحیح و پیاده کردن آموزهای دین موجب نشاط ماندگار در انسان می شود.
حجت الاسلام قاسم ارمي ارمکي

حجت الاسلام قاسم ارمی، امام جمعه قمصر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که استخراج سلسله موضوعات علوم روز در حوزه های علمیه الزامی است، گفت: برخی مراکز آکادمیگ مدعی هستند که اسلام حرفی برای گفتن ندارد، از این رو باید در روانشناسی اسلامی، اقتصاد اسلامی و جامعه شناسی اسلامی بیشتر بحث شود.

وی افزود: علت به انحراف کشیده شدن این سه حوزه در بحث فرهنگی، توجه کم از لحاظ کلامی و فقهی به آنها است.

حجت الاسلام ارمی با بیان این که قرآن یک کتاب ارزشمند در زمینه روانشناسی است، گفت: بالاترین آموزه های روانشناسی و جامعه شناسی در قرآن موجود است.

امام جمعه قمصر با تأکید بر پویایی علوم ضمن پرداختن به علوم سنتی در حوزه های علمیه، گفت: فقه باید بر اساس زمان استخراج شود تا جوابگوی زمان حال باشد، چرا که اسلام آنچه را که موجب سعادت بشریت می شود را در خود دارد.

استاد حوزه و دانشگاه، حوزه ها را دارای فعالیت های چشمگیر دانست و گفت: طلاب و فضلا ضمن تقویت روحیه اخلاقی خود، به مسائل روز جامعه بپردازند تا به فرمایش رهبر معظم انقلاب تولید علم انجام شود.

وی با بیان این که تولید علم در مباحث دینی باید پاسخگوی قشر جوان باشد، گفت: نشاط زمانی به وجود می آید که طلبه خوب بخواند و خود بفهمد، چرا که فهم مطالب موجب نشاط انسان می شود.

حجت الاسلام ارمی، گرفتگی ها، ناامیدی ها و بی حوصلگی ها را در جهل دانست و گفت: جهل موجب قبض روح و علم موجب بسط روح می شود.

امام جمعه  قمصر با تأکید بر به وجود آوردن علم همراه با عقل، گفت: عقل به همراه علم موجب نشاط معنوی می شود، چرا که فهم و بصیرت انسان نسبت به خود و محیط موجب نشاط معنوی می شود.

استاد حوزه و دانشگاه نشاط کاذب را زودگذر دانست و گفت: نشاط معنوی و روحانی ماندگار است، از این رو دین اسلام سراسر نشاط است.

وی با اشاره به این که نماز، روزه و امور خیر نشاط به همراه دارد، گفت: این امور نیاز روح ما است، چرا که انجام امور خیر به نوعی پاسخ به نیاز اصیل انسان است، بنابراین فهم صحیح و پیاده کردن آموزهای دین موجب نشاط ماندگار در انسان می شود.

حجت الاسلام ارمی با تأکید بر این که انسان با نشاط موجب از بین بردن ناامیدی در جامعه می شود، گفت: دین اسلام، انسان را از ناامیدی، یأس، تنبلی و رخوت به تکاپویی، فعالیت و تلاش دعوت می کند تا تعالی و پیشرفت به همراه داشته باشد./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات