۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۸۵۹۲۴
نماینده مجلس تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مسجد برای اصلاح سبک زندگی

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: از ظرفیت های مسجد باید برای اصلاح سبک زندگی استفاده کنیم و مسجد را پایگاه و محوری فعالیت های فرهنگی قرار دهیم.
دکتر لاله افتخاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گروه چهارم و پنجم هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی شامل یک هزار نفر از خواهران فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هستند.

 

همایش های این دو گروه در دو دوره چهار روزه از 15 شهریور آغاز شد که در هر دوره 500 نفر از خواهران فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور شرکت می کنند.

 

لاله افتخاری، عضو کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه گروه چهارم از همایش های هشتمین دوره اندیشه های آسمانی خواهران فعال کانون های مساجد امروز 15 شهریور در دانشگاه تربیت معلم شهید بهشتی مشهد به بیان اهمیت خدمت به مسجد در قرآن و روایات پرداخت.

 

وی با اشاره به این نکته که سهم معارف دینی آموزش و آموختن قرآن بسیار ارزشمند است، خاطر نشان کرد: هر کدام از ما باید برای تربیت ده میلیونی حافظان قرآن برای خود یک تکلیف بنویسیم.

 

عضو کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی افزود: تشکیلات مردم نهاد دینی باید پشتیبان ولایت فقیه باشند تا پیوند قرآن و عترت صورت بگیرد.

 

وی درادامه خطاب به فعالان خواهر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در راه خدمت به مسجد مشکلاتی وجود دارد اما نباید در این راه از کمبود و کمی افراد ترسید.

 

عضو کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی بیان داشت: راه حق سعادت، مقابله با مشکلات را می طلبد و هر کسی توفیق خدمت در این راه را ندارد.

 

افتخاری با بیان این که در آیات قرآن به این مطلب که خدمت به مسجد کار هر کسی نیست اشاره شده گفت: خدمت به مسجد شرایطی می خواهد که باید این شرایط را در خود و دیگران ایجاد کنیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس بیان داشت: در سوره توبه هدف اصلی از آبادانی مسجد آبادانی نرم افزاری بیان شده نه سخت افزاری و نیروی جوان ما باید در مسجد با اخلاق و تهیه برنامه های محتوایی عمیق جذب خوشه ای داشته باشد.

 

وی ضمن اشاره به این که باید در خدمت به مسجد تلاش داشته باشیم، گفت: باید احکام دین را بدانیم و دقیق به آن عمل کنیم و از ظرفیت های مسجد باید برای اصلاح سبک زندگی استفاده کنید و مسجد را پایگاه و محوری فعالیت های فرهنگی خودتان قرار دهید.

 

وی درادامه درباره برنامه های مجلس شورای اسلامی درباره مساجد گفت: در مجلس طرح آبادانی و اصلاح مساجد داریم که در این طرح مجموعه ای از نیروهای مردمی مورد توجه قرار گرفته که یکی از آنان کانون مساجد است.

 

وی با بیان این که خادمی مسجد یک حالت معنوی و ملکوتی دارد که ارزش آن در مفاتیح اشاره شده است، تصریح کرد: البته باید توجه داشت که خدمت در مسجد فقط نظافت و رسیدگی به امور آن نیست بلکه محتوای خدمت به عمرانی ظاهری ترجیح دارد.

 

افتخاری با اشاره به این نکته که اخلاص، آمادگی و نیت خالص در خدمت به مساجد نقش موثری دارد، بیان داشت: باید سعی کنیم که آهسته آهسته نفس خود را تبیین کنیم با ذکرهایی مانند صلوات، تسبیحات حضرت زهرا و نماز شب این کار را شروع کنیم.

 

وی با بیان این که مشرکین چون به خدا و قیامت ایمان ندارند نمی توانند به مسجد خدمت کنند، تصریح کرد: باید در مساجد ترویج فرهنگ نماز را داشته و هم چنین رابطه مالی خود را با خدا مشخص و زکات بدهیم و باید سعی کنیم این زکات به خصوص زکات علم و دانش استمرار داشته باشد.

 

گفتنی است، چهارمین گروه از همایش اندیشه های آسمانی کانون های مساجد با حضور خواهر فعال عضو کانون ها است که این دوره ها از15 شهریور در مشهد آغاز شد و آیت الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام پناهیان، مدرس حوزه و دانشگاه، حاج علی اکبری، مصباحی مقدم، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، رجبی دوانی کارشناس تاریخ اسلام، دکتر لاله افتخاری،عضو کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و دکتر خزعلی به سخنرانی می پردازند.

 

هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی در دو گروه برادران و خواهران برگزار می شود که دوره برادران از تاریخ 31 مرداد در سه دوره پنج روزه برگزار شد ودوره خواهران از 15 شهریور در مشهد آغاز به کار کرد./934/202/ب1

ارسال نظرات