۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۸۵۹۶۳
رییس حوزه علمیه اصفهان:

در زمان ظهور امام زمان سراسر قرآن محکمات می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مظاهری با توجه به مباحث عمده در بحث کتابت و جمع آوری قرآن گفت: امیرالمؤمنین(ع) اولین کاتب وحی است.
حضرت آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان صبح امروز در مسجد امیرالؤمنین خیابان جی با اشاره به ادامه تفسیر سوره عبس گفت: در زمان ظهور امام عصر(عج) همه قرآن محکمات می شود.

 

وی در ادامه با توجه به روایات معصومین(ع) راجع به مقوله وحی و دریافت آن، افزود: دریافت قرآن آنقدر برای پیامبر(ص) سنگین بود که ایشان تا مدتی پس از دریافت وحی، کسی را نمی شناختند.

 

حضرت آیت الله مظاهری بیان داشت: زمانی که قرآن بر پیامبر نازل می شد تنها کسی که وظیفه کتابت قرآن را بر عهده داشت، حضرت علی(ع) بودند، چرا که در مکه آن زمان افراد بسیار کمی سواد خواندن و نوشتن داشتند.

 

رییس حوزه های علمیه اصفهان ابراز داشت: وجود مقدس امیرالمؤمنین(ع) با جمع آوری شانزده نفر از افراد باسواد شهر مکه، به کتابت قرآن پرداختند و به لطف خداوند از تحریف شدن قرآن جلوگیری کردند.

 

وی در ادامه با اشاره گوشه ای از فضائل امام المتقین افزود: یکی از برکات وجودی امیرالمؤمنین، نوشتن تفسیری از قرآن بود که مردم جاهل آن زمان با قدر ناشناسی از پذیرفتن این تفسیر سرباز زدند.

 

حضرت آیت الله مظاهری گفت: تفسیر قرآن امیرالمؤمنین در حال حاضر در دست مبارک امام زمان(عج) قرار دارد و انشاءالله با ظهور ایشان به تدریس این تفسیر پرداخته می شود.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان در پایان با بیان این که قسمتی از قرآن را آیات متشابه فرا گرفته بیان داشت: همه متشابهات در قرآن با ظهور امام زمان(عج) به محکمات تبدیل می شود و دریای قرآن در آن زمان درک می شود./876/پ202/ش

ارسال نظرات