۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۸۶۰۱۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

بانکداری اسلامی در اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این‌که سبک زندگی اسلامی باید عرصه های گوناگون زندگی فردی و اجتماعی اجرایی شود، گفت: سیستم بانکداری اسلامی باید به سمت اسلامی شدن برود چرا که در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد.
نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در جمع کارکنان شعب بانک مهر اقتصاد که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در زمینه سبک زندگی اسلامی گفت: بانکداری ما  باید بانکداری اسلامی باشد.

 

وی با بیان این که اصلاح برخی قسمت های بانکداری تنها راه حل بانکداری اسلامی است، افزود: بانک ها باید تلاش کنند با تولید کار و توجه به اقتصاد به سمت اشتغال‌زایی بروند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که بانک ها می توانند تهدید و یا ظرفیت باشند، اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت ها برای تولید و اشتغال‌زایی در جامعه استفاده کنیم.

 

وی در ادامه با تأکید بر مدیریت صحیح در امورات بانکداری بیان کرد: با مدیریت صحیح باید جلوی سود جویی برخی افراد گرفته شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به تأکید ائمه معصومین(ع) در راستای توجه به مسائل مالی و اقتصادی اظهار داشت: اسلام انجام معامله ای که ربا در آن باشد را حرام می داند.

 

وی تصریح کرد: قرآن کریم انجام معامله ای را که مورد ضرر و زیان مردم باشد و موجب ایجاد فاصله طبقاتی شود را رد می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که خداوند متعال در قرآن ربا را جزو رذائل اخلاقی برشمرده است، گفت: ربا سوء استفاده از نیاز دیگران است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ربا از نظر اسلام تبادل اقتصادی ناسالم است و زمینه رکود و تورم در جامعه را به وجود می آورد.

 

امام جمعه خرم آباد با بیان این که از ویژگی های اسلام، حرمت و ممنوعیت ربا است، بیان داشت: خداوند مال را وسیله قوام زندگی مادی و معنوی انسان می داند که باید از آن در جهت رسیدن به کمال استفاده کرد.

 

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بانک مهر اقتصاد و تلاش در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: سیستم بانکداری اسلامی در جهت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد. /9451/202/ب3

 

ارسال نظرات