۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۸۶۱۰۴
به همت معاونت بین‌الملل بسیج مستضعفین صورت می‌گیرد؛

انتشار سند نقض حقوق بشر در آمریکا و فرانسه

خبرگزاری رسا ـ طی نشستی با حضور مسؤول پژوهشکده و جانشین معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین اقدامات و برنامه های این سازمان تبیین شد که انتشار سند نقض حقوق بشر در آمریکا و فرانسه یکی از برنامه‌های آن است.
معاونت بين الملل بسيج معاونت بين الملل بسيج علي عباسي معاونت بين الملل بسيج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی عباسی جانشین معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری با موضوع «تبیین و شناخت ظرفیت های بین المللی بسیج» که پیش از ظهر امروز دوشنبه برگزار شد با اشاره به اقدامات این سازمان، گفت: سند نقض حقوق بشر کشور انگلیس در سال 2013 توسط معاونت بین الملل منتشر شد و امسال نیز انتشار سند نقض حقوق بشر فرانسه و امریکا در دستور کار قرار دارد، وظیفه ما حمایت از حقوق مستضعفین جهان است.

 

وی افزود: جشنواره دوسالانه فعالان فضای مجازی  پیش رو بوده که در اسفندماه برگزار می شود، در این جشنواره از افرادی که در حوزه مقاومت فعالیت می کنند قدردانی می شود، کنگره شهدای جهان اسلام در سال جاری برپا شده که در آن از کوچکترین شهید غزه با نام احمد اخرواه تجلیل به عمل می آید.

 

محمد جواد موسی نژاد مسؤول پژوهشکده های معاونت بین الملل سازمان بسیج، گفت: یکی از مهمترین مشکلات در کشور کمبود منابع اطلاعاتی در عرصه بین الملل است، در این راستا معاونت بین‌الملل قصد تاسیس میز مطالعاتی در این زمین را دارد، تصمیم گرفته شد اطلاعات به شکل کافی تامین شود و به اطلاع دیگر نهادها و ارگان ها برسد، یکی از این برنامه ها استفاده از سفیران ایران در تبیین گفتمان کشورهای مختلف است.

 

وی افزود: در پژوهشکده مطالعات جهان اسلام برای هر کشور یک میز مطالعاتی تعریف شده است، یک‌سری موضوعات از جمله حج در جهان اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است، نتایج این مطالعات به اطلاع مراکز ذیصلاح خواهد رسید.

 

مسؤول پژوهشکده های معاونت بین الملل سازمان بسیج با اشاره به اقدامات مراکز مطالعاتی در این معاونت، تاکید کرد: در پژوهشگاه مطالعاتی فلسطین میز بررسی گروه های مقاومت از جمله حزب الله تاسیس شده است، در پژوهشکده مطالعاتی آمریکا 52 میز ایالتی ایجاد شده و تمام قوانین برای هر ایالت جداگانه بررسی می گردد، برخی از مسایل در امریکا به نحو  ویژه از جمله حقوق واکاوی می‌شود.

 

وی افزود: پژوهشکده روابط بین الملل وسیع ترین حوزه در این مجموعه است و مرکز مطالعات اروپا، انگلستان، آفریقا، روسیه، آسیای میانه و آمریکای لاتین در این بخش تاسیس شده است.811/202/ب3

ارسال نظرات