۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۸۶۲۴۷

اخبار کوتاه از استان بوشهر

خبرگزاری رسا ـ برگزاری امتحان غیرحضوری سطح دو و سه طلاب، آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان و آغاز اجرای طرح صله خانواده های قرآنی در ۵۰ خانوار روستای دویره از مهمترین اخبار بوشهر است.
اخبار کوتاه
حجت الاسلام مهدی نعمتی معاون آموزش حوزه علمیه استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، از برگزاری امتحان غیرحضوری سطح دو و سه طلاب خبر داد، و گفت: تعداد 50 طلبه از سراسر استان در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر در این آزمون شرکت کردند.
حجت الاسلام نعمتی زمان اعلام نتایج این آزمون را هفته آینده اعلام کرد.
وی درباره نحوه اطلاع طلاب از نتایج آزمون گفت: طلاب می توانند با مراجعه به سامانه نجاح از نتیجه امتحان خود مطلع شوند.
آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان
مراسم آغاز سال تحصیلی 95-94  مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان با حضور مدیر، اساتید و طلاب مدرسه و رییس اداره اوقاف و امورخیریه دشتستان در مسجد این مدرسه برگزار شد.
حجت الاسلام جوکار مدیر مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان در این مراسم با تأکید بر تلاش و کوشش طلاب در دو بخش علم و تقوا تشویق، گفت: داشتن نظم در هر کاری بسیاری از موفقیت ها رابدنبال خواهد داشت.
وی افزود: انتظار داریم در سال تحصیلی جدید تمامی طلاب در پایه های مختلف همت خود زیاد کنند تا شاهد رشد و توسعه علمی و اخلاقی در سطح این مدرسه مبارکه باشیم.
گفتنی است مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان با 82 طلبه در پایه های یک تا پنجم سال تحصیلی جدید را آغاز کرده است.
 آغاز اجرای طرح صله خانواده های قرآنی در 50 خانوار روستای دویره
ابراهیم دشتکار مسؤول مرکز قرآنی عترت روستای دویره گفت: طرح صله قرآنی با هدف یک صفحه تلاوت قرآن همراه با تفسیر در صله ارحام اقوام و بستگان به مدت 15 دقیقه در این روستا در حال برگزاری است.
مسؤول مرکز قرآنی عترت روستای دویره افزود: این طرح به منظور آموزش روخوانی و روانخوانی خویشاوندان به یکدیگر، ایجاد فضای همدلی و معنویت در بین اقوام و ایجاد عطوفت و مهربانی در بین خانواده ها، پربرکت کردن رزق و روزی خانواده ها و ترغیب خانواده ها به پیشگیری از استفاده آنان از شبکه های ماهواره ای در منازل برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: در این طرح مواردی از قبیل بحث و گفتگو با محوریت قرآن و دین در بین مهمانان و خانواده ها نسبی و سببی به یکدیگر، استفاده از ظرفیت های فرهنگی معنوی اقتصادی و اجتماعی اقوام مورد بررسی قرار می گیرد.
دشتکار ادامه داد: هر هفته بستگان یک قوم و یا طایفه به میزبانی یکی از خانواده های داوطلب این مراسم را بر عهده می گیرد و اقوام و خویشاوندان در صورتی که آمادگی و علاقه و رغبت نسبت به حضور در طرح را داشته باشند در آن شرکت می‌کنند.
مسؤول مرکز قرآنی عترت روستای دویره تصریح کرد: در آغاز شب نشینی یک صفحه قرآن قرائت کرده و در ادامه نیز چند آیه تفسیر صورت می گیرد در صورت متقارن شدن آن دید و بازدید با یکی از مناسبت های مذهبی مدیحه سرای در وصف ائمه معصومین(ع) نیز پایان بخش این برنامه قرآنی است.
وی زمان آغاز طرح مذکور را 5 شهریور 1394 عنوان کرد و گفت: در اجرای این طرح تعداد 50 خانوار با مرکز قرآنی عترت دویره همکاری می‌کنند.
گفتنی است، روستای دویره با جمعیتی بالغ بر 5000 نفر در 30 کیلومتری شهر بوشهر در اتوبان بوشهر برازجان واقع شده و دارای 3 مسجد، خانه عالم، 3 هیئت مذهبی است و مرکز قرآنی عترت این روستا فعالیت های موثری را انجام می دهد./833/203/ب3
ارسال نظرات