۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۸۶۴۰۷

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نخستین جشنواره ملی «عکس آسمانی ها»، برپایی دوره های آموزشی خط ولایت، افتتاح پایگاه نهج البلاغه در آشخانه و تشکیل کارگروه خیرین وقف ازدواج در خراسان شمالی از جمله عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان هستند.
اخبار كوتاه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از برگزاری نخستین جشنواره ملی «عکس آسمانی ها» ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد.

 

وی گفت: با توجه به اینکه اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری، فرصتی مغتنم در راستای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است، گردآوری تصاویری از برگزاری طرح اوقات فراغت(آسمانی ها) و ایجاد بانک جامع تصاویر برگزاری طرح جهت بهره برداری کانون های مساجد کشور، نهادها و سازمان های مرتبط در امور مساجد و پشتیبان در امر اوقات فراغت و معرفی فعالیت های فراغتی کانون های مساجد کشور از اهداف برگزاری نخستین جشنواره ملی «عکس آسمانی ها» است.

 

شیرازیان با بیان اینکه این جشنواره به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری و در هشت محور برگزار می شود، افزود: اوقات فراغت و احیای فریضه نماز، اوقات فراغت و آشنایی با مفاهیم قرآنی، اوقات فراغت و تقویت جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، مناسبت‌های ملی و مذهبی، اوقات فراغت و سبک زندگی اسلامی و اوقات فراغت و اسوه حسنه حضرت رسول اکرم(ص) از محورهای این مسابقه عکس است.

 

وی اعلام کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را تا 28 آبان سال جاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

 

شیرازیان با بیان اینکه داوری آثار ارسالی اول آذر سال جاری برگزار و برگزیدگان این جشنواره 15 آذر اعلام می شود، اظهارداشت: مراسم اختتامیه این جشنواره هشتم دی‌ماه سال جاری همزمان با سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود.

 

شیرازیان با بیان اینکه آثار ارسالی باید مربوط به سال 94 باشد، تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه می‌توانند آثار خود را در قالب لوح فشرده همراه با تکمیل فرم مشخصات فردی و نوشتن نام صاحب اثر بر روی لوح فشرده به دبیرخانه استان مربوطه تحویل و یا از طریق ایمیل به آدرس دبیرخانه جشنواره akseasemaniha@chmail ارسال کنند.

 

برپایی دوره های آموزشی خط ولایت در خراسان‌شمالی        

عبدالله امینی فر، رییس بسیج دانشجویی خراسان‌شمالی از برپایی دوره های آموزشی خط امام خمینی(ره) و یا طرح ولایت در استان خبرداد.

 

وی با بیان اینکه این دوره های آموزشی به مدت 11 روز در سطح استان برگزار خواهد شد، افزود: در این دوره ها از ظرفیت اساتید کشوری استفاده شده و استاد نظر پور از اساتید برجسته کشور در این کارگاه ها به تبین مسائل خواهند پرداخت.

 

امینی فر اضافه کرد: تعداد 200 دانشجو خواهر و برادر از دانشجویان دانشگاه های سراسر استان در این دوره ها شرکت می کنند که محل برپایی کارگاه های خواهران در دانشکده انقلاب و برادران نیز در پادگان شهید برونسی سپاه جوادالائمه است.

 

افتتاح پایگاه نهج البلاغه در آشخانه   

پایگاه نهج البلاغه در محل مصلی امام خمینی (ره) شهر آشخانه در شهرستان مانه و سملقان امشب، هفدهم شهریور با حضور مردم و مسؤولان افتتاح می شود.

 

این پایگاه نهج البلاغه از طرف کانون گل فخر خراسان و مرکز توسعه فرهنگ قرآن و عترت و نهج البلاغه در شهر آشخانه راه اندازی خواهد شد.

 

تشکیل کارگروه خیرین وقف ازدواج در خراسان شمالی

امروز جلسه کارگروه خیرین وقف ازدواج با حضور مدیرکل اجتماعی استانداری خراسان شمالی و نمایندگان ادارت و تشکلهای مردمی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل ورزش و جوانان، فرمانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل های مردمی مؤسسه خیریه آبشار عاطفه ها و کانون ازدواج آسان در اداره کل اوقاف استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در این نشست اظهار کرد: به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و اجرای طرح پیوند آسمانی در اول ذی الحجه مصادف با بیست و چهارم شهریور و در راستای تبلیغ و ترویج وقف با نیت ازدواج جوانان و الگو گیری از سبک زندگی ائمه اطهار(ع) و تبلیغ اردواج آسان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آمادگی کامل خود  را برای کمک به امر ازدواج جوانان اعلام می کند. 

 

حسین برومند، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست، گفت: ساماندهی و شناسایی خیرین امر ازدواج و تمرکز بیشتر در خصوص وقف برای ازدواج جوانان از کارهای مهم و دارای اولویت بالا است.

 

وی بر همکاری ادارات استان در راستای کمک به عملیاتی شدن مصوبات کارگروه خیرین ازدواج در خراسان شمالی تأکید کرد./9314/203/ب3

ارسال نظرات