۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۲۸۶۴۶۸
سردار نقدی در مجمع عالی بسیج استان قم:

برخی میلیاردی دزدی می کنند اما می گویند برای آسایش مردم باید با آمریکا سازش کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقشه خطرناک دشمن برای نفوذ در افکار عمومی کشور تصریح کرد که دشمن و کارگزاران آن سعی دارند مردم ایران را متقاعد کنند که برای بهبود وضع معیشتی باید با غرب رابطه دوستانه داشته باشند.
سردار محمدرضا نقدي، رييس سازمان بسيج مستضعفين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمد رضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در گردهمایی مجمع عالی بسیج استان قم که در سالن همایش شهید اخلاقی سپاه علی بن ابی طالب(ع) برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب در آخرین سخنرانی خود فرمودند که آمریکا در صدد اختلاف و نفوذ در کشور است.


وی افزود: از جمله برنامه ریزی های دشمن در قم و برای مقابله با اسلام ایجاد اختلاف است، جریاناتی وجود دارند که رسالت و مأموریت شان ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی، بین جریانات درون مذهبی و بین اقوام است؛ این جریان در جاهایی همانند قم، نجف، مکه و جده که کانون های انتشار مذاهب هستند فعالیت بیشتری دارند.

 

یکی از نفوذ های خطرناک نفوذ در افکار عمومی است
رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که گاهی نفوذ متوجه افراد است که دشمن در صدد وارد کردن افراد برای ضربه زدن به امت اسلامی است، اظهار داشت: این اتفاق در برخی موارد افتاده و ضرباتی نیز وارد کرده است اما اگر امت هوشیار باشند این مسأله قابل دفع است.


وی ادامه داد: آن نفوذی که بسیار خطرناک به شمار می رود نفوذ در افکار عمومی است، اگر دشمن موفق شود که در افکار عمومی نفوذ کند کار جامعه را می سازد و در مصاف جنگ نرم غلبه پیدا می کند؛ راه های نفوذ دشمن در افکار عمومی باید شناسایی شود.


سردار نقدی با بیان این که ایجاد یأس یکی از راه های نفوذ دشمن در افکار عمومی است، ابراز داشت: دشمن از راه های بسیاری برای نفوذ در افکار تلاش می کند اما در این میان برخی معابر بسیار خطرناک هستند که اولویت بر آن ها است.


وی عنوان کرد: یکی از اساسی ترین راه های نفوذ در افکار این عبارت است که «پیشرفت ها و بهبودهای وضع معیشت ایران وابسته به ارتباط خوب با غرب و آمریکا است»، دشمن سعی دارد که مردم ایران تا متقاعد کند که برای بهتر شدن وضع اقتصادی باید با آمریکا رابطه خوب داشته باشد.

 

دشمن القا می کند که ایران برای بهبود وضع معیشت باید با غرب رابطه دوستانه داشته باشد
رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که خطرناک بودن این موارد به این دلیل است که پشینیه دارند و مقدماتی برای آن در مدارس و فیلم ها صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از این معابر خطرناک این است که القا می کنند اگر انسان می خواهد زندگی با نشاط، سعادتمند و صمیمی داشته باشد باید سبک زندگی غربی را دنبال کند.


وی اضافه کرد: این دو معبر از دیگر موارد بسیار خطرناک تر هستند و پیش زمینه های بسیاری برای آن فراهم شده است، راه اثبات این سخنان این است که رییس جمهور آمریکا در پیام امسال خود به مردم ایران می گوید اگر سران ایران با توافقی منطقی موافقت کنند این موضوع می تواند به مسیری بهتر بینجامد، مسیری بهتر برای مردم ایران، تجارت و رابطه بیشتر با جهان، سرمایه گذاری بیشتر و فرصت های شغلی برای جوانان ایران اوباما با این جملات می خوهد بگوید اگر یک ایرانی می خواهد زندگی خوبی داشته باشد و بیکاری برطرف شود باید با آمریکا رفاقت کند.


سردار نقدی با بیان این که امروز تمام تلاش غرب در جهت ادارک گذاری با همین مسأله است، گفت: باید به صورت فنی بر این موضوع کار شود که بینیم آیا این گزاره دشمنان درست است یا سراب محسوب می شود؛ راه برای پرداختن به موضوع بسیار است و می توان از مبانی دینی و سیاسی این موضوع را بررسی کرد.


وی افزود: اگر ما از ادبیات دینی و سیاسی استفاده کنیم ادبیاتی که کارگزاران دشمن به کار می برند این است که ما این مسائل را می دانیم اما شکم گرسنه این سخنان را نمی فهمد و دین و ایمان سرش نمی شود، از همین رو ما می خواهیم بدون در نظر گرفتن دین، عزت، شرف و ایمان این مسأله را مورد بررسی قرار دهیم.

 

برخی میلیاردی دزدی می کنند اما می گویند برای آسایش مردم باید با آمریکا سازش کرد
رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که برخی ملیاردی دزدی می کنند، میلیاردی دادگاه می روند و میلیاردی محکوم می شوند، اظهار داشت: این افراد همواره با وجود چنین کارنامه ای دم از دلسوزی افراد محروم می زنند و می گویند برای آسایش مردم باید با آمریکا سازش کرد.


وی ایران را برای شکوفایی اقتصادی کشوری منحصر به فرد عنوان کرد و ادامه داد: برای شکوفایی و پویایی اقتصادی به عواملی همانند نیروی انسانی، دانش و فناوری، مواد اولیه، انرژی، بازار مصرف و سرمایه مالی هستیم، اگر کشوری این عوامل را داشته باشد یک کشور موفق اقتصادی به شمار می رود.


سردار نقدی با اشاره به وضعیت ایران در عوامل شکوفایی اقتصادی ابراز داشت: ایران در نیروی انسانی جوان ترین کشور جهان است، جمهوری اسلامی 900 هزار فارغ التحصیل و میلیون ها جوان بیکار دارد؛ در دانش و فناوری باید گفت ایران 4 میلیون 800 هزار دانشجو، 100 هزار استاد و انواع آزمایشگاه در رشته های گوناگون دارد.


وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در شتاب علمی رتبه نخست جهان و به صورت کلی در جایگاه 16 علمی جهان قرار دارد، تعداد مهندسان موجود در ایران نسبت جمعیت از همه جهان بالاتر است؛ در موضوع مواد اولیه باید گفت که تمام جدول مندلیف در ایران وجود دارد.


رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: در موضوع انرژی ایران رتبه نخست جهان را در انرژی فسیلی دارد و در انرژی های تجدید پذیر نیز کشوری استثنایی به شمار می رود، اقتصاد پویا نیازمند بازار مصرف است که در این باره باید توجه داشت که 80 میلیون جمعیت در داخل و حداقل 400 میلیون جمعیت چسبیده به مرزها و غیر قابل تحریم وجود دارد، اگر یک لایه به جلو و به کشورهای آسیای میانه برویم با جمعیتی بیشتر از یک میلیارد و 500 میلیون مواجه هستیم؛ بنابراین یک بازار دو میلیاردی دم دست برای ایران وجود دارد.

 

ایران تمامی عوامل مادی شکوفایی اقتصادی را دارد
وی اضافه کرد: در مسأله سرمایه، نقدینگی ایران حداقل 700 هزار میلیارد تومان است که این مقدار غیر از طلا و ارز است، ایران یکی از استثنایی ترین کشورهای جهان در داشتن تمام عوامل مادی اقتصاد است حتی ژاپن و آلمان که کشورهای پیشرو در صنعت هستند از برخی از این عوامل محروم هستند؛ آمریکا، روسیه، چین و ایران از تمامی این عوامل برخوردار هستند.


سردار نقدی با طرح این سؤال که کشوری همانند ایران که تمامی عوامل را دارا است، چه نیازی به دیگران دارد، گفت: ایران برای شکوفایی اقتصادی عزم و اراده، خودباوری و مدیریت و برنامه ریزی صحیح را ندارد، هر اندازه که منابع زیاد باشد اما مدیریت ضعیف باشد از دست می رود.


وی افزود: ما می گوییم که همه عناصر را برای اقتصاد پویا داریم اما برخی چنین عقیده ای ندارند، رهبر انقلاب در سخنرانی ابتدای سال فرمودند که دو نوع نگاه به مسأله رونق اقتصادی وجود دارد، برخی می گویند که اقتصاد باید بر پایه ظرفیت های درونی کشور فعالیت داشته باشد و از این طریق رشد کند اما نگاه دوم می گوید پیشرفت اقتصادی کشور به کمک بیرون از مرزها است از همین رو می گویند باید سیاست های خارجه تغییر کند تا وضع اقتصادی بهبود پیدا کند امروز نگاه دوم نشان داده که نگاه دوم نگاهی غلط و عقیم است.


رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که دشمن برای ادارک سازی مسأله تغییر سیاست ها برای بهبود اقتصادی تلاش فراوانی می کند، اظهار داشت: این آمد و شد های امروز و عکس انداختن ها در راستای ادراک سازی برای مردم ایران است؛ وعده هایی که از سوی برخی مطر می شود همانند این که 150 میلیارد دلار به ایران باز می گردد، دلار هزار تومان می شود و ایران به فناوری های پیشرفته دست پیدا می کند همانند مواردی است که رسانه های غربی آن را ترویج می کنند.


وی ادامه داد: همه افراد در ایران اقتصاد مقاومتی را قبول دارند و آن را رد نمی کنند، حتی اگر پروژه برای 15 سال پیش باشد امروز برای بهره برداری گفته می شود که در راستای اقتصاد مقامتی صورت گرفته است؛ رهبر انقلاب فرمودند در اقتصاد مقاومتی همزبانی هست اما باید همدلی به وجود بیاید و از بن دندان اعتقاد پیدا شود، دلیل این که همه از اقتصاد مقاومتی دم می زنند این است که معتبرترین اساتید اقتصادی دنیا این طرح را تأیید و تحسین کرده اند.

 

اقتصادمقاومتی در مقابل اقتصاد عاریتی است
سردار نقدی با بیان این که برای این که بدانیم اقتصاد مقاومتی چیست تا هرکس شعارش ندهد می توان با ضدش شناخت، ابراز داشت: در مقابل اقتصاد مقامتی اقتصاد عاریتی است، هر کس در تراز دوم سخن بگوید در واقع در مسیر اقتصاد عاریتی حرک کرده است.


وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومی می گوید که اقتصاد باید مولد، درون زا، پیشرو و برون گرا باشد یعنی باید کالا تولید و صادر شود اما اقتصاد عاریتی می گوید اقتصاد باید مصرفی باشد و از دیگران باید پیروی کرد؛ اقتصاد مقاومتی می گوید اگر ظرفیت ها فعال شود سرمایه های داخلی و خارجی جذب می شود اما اقتصاد عاریتی می گوید که سیاست خارجه باید تغییر کند و با مستکبران کار آمد تا سرمایه وارد کشور شود.


رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که اقتصاد عاریتی می گوید که اگرسرمایه گذاران خارجی نباشد کشور پیشرفت نمی کند، خاطرنشان کرد: این اقتصاد می گوید حضور سرمایه گذار خارجی مستلزم تغییر سیاست خارجه کشور است پس ایران باید با آمریکا کنار بیاید تا اقتصادش رشد کند.


وی اضافه کرد: برخی از مسؤولان می گویند سیاست ما ورود سرمایه گذار و تکنولوژی خارجی است، حال می خواهیم بدون در نظر گرفته مسائل دینی و سیاسی این سخن را از نظر اقتصادی بررسی کنیم؛ سرمایه جایی می رود که سود بر گردد؛ آیا اگر به براده های آهن لبخند بزنیم یا برایش گل بگیریم می آید؛ قاعده براده آهن حرکت به سوی آهن ربا است.


سردار نقدی با بیان این که قانون سرمایه در اقتصاد این است که به سوی سود برود، گفت: این قانون کاری به لبخند و پیاده روی ندارد، اقتصاد مقاومتی می گوید که انسان باید شرایط را برای سو
د آوری سرمایه فراهم کند تا سرمایه ها بیایند؛ اگر شرایط فراهم شد در ابتدا سرمایه های داخلی می آید و سپس خارجی ها نیز می بینند که سود است و حضور پیدا می کنند.


وی افزود: آیا آمریکایی ها از ایرانی ها ایرانی تر می شوند، اگر همه آمریکا ها ایرانی شوند همانند مردم ایران سرمایه خود را در سکه، زمین و ارز می برند و کسی در تولید سرمایه گذاری نمی کند چون سود ندارد، اگر ما از نوک پا تا فرق سر غربی شویم و حتی زبان مادری خود را کنار بگذاریم و انگلیسی سخن بگوییم هیچگاه سرمایه سراغ کشور نمی آید چون حتی همین الان سرمایه از آمریکا فرار می کند و به چین و جایی می رود که سود اشته باشد.


رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که هانتینگتون در کتاب هویت آمریکایی می گوید زمانی که به سرمایه داران آمریکایی فشار آورده می شود که سرمایه خود را به خارج از کشور نبرد می گویند ما شناسنامه خود را تغییر می دهیم، اظهار داشت: این افراد می گوید ما سود می خواهیم، سرمایه دار همواره به دنبال سود است.

 

حتی اگر به صورت کامل آمریکایی شویم باز هم سرمایه از کشور فرار می کند
وی ادامه داد: حتی اگر به صورت کامل آمریکایی شویم تا زمانی که زمنیه های برای سود آور کردن سرمایه فراهم نشود باز هم سرمایه از کشور فرار می کند، در حال حاضر چین بالاترین تنش ها را با آمریکا دارد حتی تا آستانه جنگ نیز رفتند اما سرمایه های آمریکایی در بازار چین است چون سود دارد.


سردار نقدی با بیان این که جایی که قوانین دست و پا گیر تولید کمر تولید کنندگان را نشکند سرمایه به دنبال سود می رود، ابراز داشت: سرمایه جایی می رود که نیروی کار ارزان باشد، سرمایه جایی می رود که اقتصاد مردمی باشد، سرمایه جایی می رود که از کار آفرین حمایت شود، سرمایه جایی می رود که سود اصلی به تولید کننده برسد، سرمایه جایی می رود که قانون کار از کار و کاگر حمایت کند و سرمایه جایی می رود که مبارزه با فساد جدی باشد، سرمایه جایی می رود که مردم کالای داخلی را ترجیح دهند.


وی عنوان کرد: تا زمانی که 20 میلیارد دلار قاچاق کالا بر طرف نشود سرمایه نمی آید حالا هر چقدر می خواهند با آمریکا بخندند، اگر موانع بر طرف نشود و زمینه های سودآوری را فراهم نکنیم سرمایه نمی آید اما اگر شرایط فراهم شد حتی در شرایط تحریم نیز خود آمریکایی ها در ایران سرمایه گذاری می کنند و تحریم را دور می زنند.


رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که تا کنون حداقل 14 هزار کارخانه تعطیل است، خاطرنشان کرد: در این کارخانه همه چیز آماده است که باید راه بیفتد، شاید گفته شود مشکل نقدینگی است که باید گفت نقدینگی وجود دارد اما سود حاصل نمی شود که کسی سرمایه گذاری کند.


وی اضافه کرد: اگر افراد بدانند که از کارخانه ها سود حاصل می شود به یقین سرمایه گذاری می کنند، هنر این است که با مدیریت جهادی مشکلات مزمن را برداریم و سرمایه ها را فعال کرده و اقتصاد مقاومتی و مردم را جدی بگیریم، هنر این نیست که در مبارزه با قاچاق کالا، مهار دلال بازی، کاهش سود بانکی، اصلاح قوانین کار و مبارزه با فساد اقتصادی کاری انجام ندهیم و بگوییم سرمایه از خارج بیاید.

 

راه حل مشکلات اقتصادی سیاسی نبوده بلکه اقتصادی است
سردار نقدی با بیان این که راه حل مشکلات اقتصادی سیاسی نبوده بلکه اقتصادی است، گفت: هر اندازه در سیاست وادادگی داشته باشیم اوضاع اقتصادی تغییر نمی کند، در سال 82 تأسیسات هسته ای پلمپ شد، در روزنامه ها علیه مقدسات نوشته شد رییس جمهور کشور با زن اجنبی دست داد نتیجه اش چه شد.


وی افزود: در اوج وادادگی سیاسی و فرهنگی سرمایه گذاری در دولت آقای خاتمی 2 میلیارد و 800 است، یک سال 3 میلیارد می شود و دوباره به همان عدد قبلی باز می گردد؛ در اوج روابطی که لبخند و قدم زدند 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی بوده که به 2 میلیارد دلار رسیده است.


رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که در اوج دعواهای سیاسی در دولت نهم سرمایه گذاری خارجی به 4 میلیارد و 600 میلیون دلار رسیده است، اظهار داشت: همین مسأله نشان می دهد که سرمایه به سوی اقتصاد حرکت می کند نه به سوی مسائل سیاسی؛ این دولت ها نیستند که سرمایه گذاری می کنند، برای سرمایه دار مسائل سیاسی اولویت ندارد.


وی ادامه داد: بودجه سالانه کشور 200 میلیارد دلار است که 3 میلیارد یک و نیم در صد آن است، این مسأله همانند جایی است که کسی برای انجام کار اقتصادی 200 هزار تومان دارد و شخص دیگری با 3 هزار تومان بخواهد شریک شود.


سردار نقدی با بیان این که وزاری اقتصادی باید با یک دیگر هماهنگ شده و صنایع کوچک شبیه سازی شوند، ابراز داشت: تجارت باید صادرات محور شود، باید با قاچاق کالا مبارزه کرد، دانشگاه و صنعت باید پیوند بخورند، کشاورزی باید علمی شود و مدیریت جهادی اعمال شود.


وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی می گوید کشور باید در اقتصاد دانش بنیان پیشتازی داشته باشد و علم درون زا باشد، گرفتن تکنولوژی خریدن چند دستگاه و ماشین نیست؛ تکنولوژی مجموعه دانش، انسان، مدیریت و تجهیزات است، اقتصاد عاریتی می گوید من فناوری وارادتی را استفاده می کنم و عددی نیستم تا در بازار جهانی حضور داشته باشم.

 

اقتصاد عاریتی دغدغه ای نسبت به رشد علمی کشور ندارد
رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که اقتصاد عاریتی دغدغه ای نسبت به رشد علمی کشور ندارد، خاطرنشان کرد: این اقتصاد دانشگاه های کشور را برای تولید فناوری قابل نمی بیند و بر این پایه دانشگاه ها جولانگاه حزب بازی و سیاسی کاری می شود، طرفداران اقتصاد عاریتی می گویند که ایران فقط در قورمه سبزی و آبگوشت توانایی مقابله دارد.


وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی می گویند صنعت وارداتی می میرد، اگر خارجی ها وارد بازار ایران شوند هایپر می آورند نه های تک، هایپر بازارهای بزرگ کالاهای خارجی است تا مردم را مصرفی کنند؛ سرمایه های خارجی به سوی هایپرها و معادن می رود اما این افراد حتی یک سنت در تکنولوژی سرمایه گذاری نکرده اند.


سردار نقدی با بیان این که اگر خارجی ها بیایند مک دونالد می آورند نه مک دانل، گفت: مک دونالد مربوط به شکم است و در 119 کشور 35 هزار شعبه دارد اما مک دانل سازنده موتور هواپیما و جنگنده است که در هیچ کشوری شعبه ندارد.


وی افزود: تا کنون هیچ کشوری در جهان از راه واردات فناوری به مرحله صنعتی شدن نرسیده است، هرکشوری که صنعتی شده تلاش کرده و به روی پای خود ایستاده است؛ اگر دشمن و غرب بخواهد فناوری بدهد فناوری بنجل و از رده خارج شده خود را صادر می کند.

 

در دوسال گذشته کشور 36 میلیارد دلار در فروش نفت ضرر کرده است
رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که 50 سال در صنعت خودرو اقتصاد عاریتی داشتیم و درباره آن فعالیت نکردیم، اظهار داشت: نتیجه این شد که پس از 50 سال از پیکان به پراید رسیدیم اما 20 سال پیش از یک موشک سه کیلومتری به موشک ماهواره بر رسیدیم؛ پولی که صرف خودرو سازی شده بسیار بیشتر از پولی است که صرف موشک سازی شده است.


وی ادامه داد: در بخش دفاع همه نوع سلاحی می سازیم، شاید در دنیاچند کشور همانند ایران تنوع تسلیحاتی داشته باشند؛ خود آمریکایی ها هم می گویند که بودجه ایران در دفاع نسبت به کشورهای منطقه ناچیز است اما ما با همین بودجه قوی ترین قدرت نظامی منطقه هستیم چون به فناوری داخلی متکی بودیم.


سردار نقدی با اشاره به دیپلماسی در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در دولت خاتمی قیمت نفت 10 دلار بود و زمانی که شروع به مقاومت و شعارهای کوبنده می کنیم قیمتش 100 دلار ش
د و زمانی که قدم و لبخند زدیم به 40 دلار رسید؛ در دوسال گذشته کشور 36 میلیارد دلار در فروش نفت ضرر کرده است.


وی ادامه داد: برخی دل خوش کرده اند با لبخندها سرمایه های خارجی بیاید تا کنون که 36 میلیارد از دست رفته است، تنها دستاورد ایران از رابطه با غرب سهولت صادرات است که باید گفت جهان هفت میلیارد جمعیت دارد و غرب با تمام اعوان انصارش به یک میلیارد نفر می رسد از همین رو بازار 6 میلیاردی در مواجه با ایران وجود دارد؛ خام فروشی نفت که برخی بر ادامه آن اصرار دارند از مصادیق اقتصاد عاریتی است.


رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که آمریکا در صدر بدهکارترین کشورها قرار دارد، اظهار داشت: انگلیس، آلمان و فرانسه در رده های بعدی هستند حال این کشورها می خواهند اقتصاد ایرا
ن را نجات دهند؛ برخی برای فریب مردم می گویند که کشورهای پیشرو با غرب ارتباط خوبی دارند.


وی ادامه داد: این کشورهایی که اقتصاد پیشرو دارند واقعا کار می کنند، 120 کشور با آمریکا ارتباط دارند که یکی از دیگری بیچاره تر هستند، در کشورهایی همانند کره و ژاپن افراد روزی 12 ساعت کار می کنند و نسبت به تولیدات داخلی تعصب دارند؛ در میان کشورهایی که با آمریکا ارتباط دارند تعداد کمی اقتصاد خوب دارند و این پیشرفت به دلیل تلاش آن ها است.


سردار نقدی در پایان ابراز داشت: گزاره و القائات غربی برای گشایش اقتصادی حتی با صرف در نظر گرفتن شکم نیز رد است که این مسأله باید برای همه مردم تبیین شود تا دشمن نتواند در افکار عمومی نفوذ کند./1323/ز502/ج

ارسال نظرات