۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۲۸۶۴۹۴
امام جمعه برازجان مطرح کرد؛

مهم‌ترین الزامات تکاپوی علمی در حوزه‌های علمیه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه برازجان مهمترین الزامات تکاپوی علمی در حوزه های علمیه را مطرح کرد.
حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان
حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، مهمترین الزامات تکاپوی علمی در حوزه های علمیه را درک شرایط زمان دانست و گفت: از جمله الزامات تکاپوی علمی در حوزه های علمیه درک شرایط زمان است، از حیث اینکه دشمنان مکتب تشیع در تکاپوی تشدید آن هستند تا علیه فرهنگ مکتب تشیع مقابله کنند.
وی در ادامه این مطلب بیان کرد: مکتب تشیع در دهه انقلاب و در سطح جهان مطرح شده و اثرگذار بوده است، استکبار و صهیونیست و جریان های وهابیت در تکاپو و مقابله با جریان اسلام و مکتب تشیع هستند و وظیفه ما رساندن پیام مکتب به عالم اسلام و مسلمانان است.
حجت الاسلام مصلح با بیان اینکه جوان انقلابی باید در مسیر فرهنگی به حرکت خود ادامه دهد، اظهار داشت: رهبر انقلاب به شبیخون فرهنگی اشاره کردند و باید در این موضع جوان انقلابی همه لوازم را مهیا سازد و در این مسیر به حرکت خود ادامه دهد.
 وی در ادامه بیان داشت: رعایت همه این موارد موجب می شود، حوزه های علمیه در رسیدن به اهداف خود، در رشد و بالندگی طلاب بر حسب نیاز روز و جامعه جهانی و اخلاص و انگیزه علمی به تلاش و تکاپوی علمی مشغول باشند.
حجت الاسلام مصلح در بیان ویژگی ها و نشاط طلبگی اظهار داشت: طلبه ای می تواند نشاط داشته باشد و جنبش و حرکت به وجود آورد که دارای نظم و انضباط و برنامه باشد.
وی تصریح کرد: طلبه باید در تمام مراحل تحصیل و زندگی با برنامه ریزی حرکت کند، به موقع درس بخواند، تفریح کند و با دیگران ارتباط داشته باشد.
امام جمعه برازجان ادامه داد: سحرخیزی، توسل و اتصال به اهل بیت و ائمه اطهار(ع) و فاطمه زهرا(س) و حضرت صاحب الامر امام زمان(عج) یکی از ویژگی های طلبه است و باعث نشاط روحیه می شود.
وی افزود: طلب باید انس با قرآن داشته باشد و اوقات خود را با تلاوت قرآن پر کند؛ علاوه بر آن از دوستان صالح و مومنی برخوردار باشد که در ارتباط با آنها ایجاد روحیه و نشاط را در انسان تقویت کند.
حجت الاسلام مصلح در ادامه بیان داشت: ورزش و تفریحات سالم و تحصیل به همراه تهذیب نفس و ورزش از سفارش های رهبر معظم انقلاب به جوانان است که باید به آن توجه داشت.
وی اضافه کرد: روابط حسنه و نیکو در اجتماع، و در ارتباط با دیگران باید یک رابطه حسنه اخلاقی و خوب باشد.
امام جمعه برازجان ادامه داد: نماز را اول وقت بجا آورد؛ زیرا نماز اول وقت باعث نشاط روحیه مومن می شود؛ همچنین دائم الوضو بودن باعث تطهیر جسم و نشاط روح انسان می شود.
حجت الاسلام مصلح با اشاره به روابط متقابل مدیران و طلاب حوزه علمیه اظهار داشت: وظیفه مدیر ایجاد زمینه مناسب برای رشد و بالندگی طلبه و ایجاد فضای مطلوب از حیث تحصیل و تهذیب نفس است.
امام جمعه برازجان گفت: داشتن استاد اخلاق و توانمند یکی از وظایف مدیریت در حوزه علمیه است که می تواند هم مباحثه داشته باشد و هم یک کتابخانه پربار به وجود آورد و هم موجب ایجاد رقابت سالم و مثبت بین طلاب حوزه علمیه باشد.
وی افزود: از وظایف یک طلبه در حوزه علمیه، تکریم مدیران و استماع اساتید درس و حوزه و در مقابل جدیت و پشتکار طلبه به تحصیل علم و نظم پذیری و انضباط در چارچوب مقررات و در نتیجه رعایت آن زمینه پیشرفت طلبه در حوزه علمیه خواهد شد./833/302/ب3
ارسال نظرات