۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۸۶۵۳۴

حضور طلاب بسیجی تبریز در رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس

خبرگزاری رسا ـ طلاب و روحانیان بسیجی آذربایجان‌شرقی در رزمایش گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس و کوثر شرکت خواهند کرد.
رزمايش بيت المقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرهنگ علی قادری، جانشین فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رزمایش پیامبر اعظم(ص) با حضور گردان های بیت المقدس و کوثر سپاه عاشورای استان با هدف ارتقای سطح آمادگی نیروهای بسیجی و نظامی برگزار خواهد شد.


وی با بیان این‌که در این رزمایش، آمادگی نیروهای نظامی و مردمی برای پیشگیری از تهدیدات نشان داده می شود، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان بسیجی آذربایجان‌شرقی نیز در رزمایش گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس و کوثر شرکت خواهند کرد و در عرصه مقابله با تهدید نرم و فعالیت های فرهنگی نقش‌آفرین خواهند بود.


قادری با بیان این‌که رزمایش پیامبر اعظم(ص) در دو مرحله در سراسر آذربایجان شرقی برگزار می شود، گفت: مرحله اول این رزمایش در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری 19و 20 شهریور و مرحله دوم پنج شنبه و جمعه هفته آینده 26 و 27 شهریور در محل پادگان شهید قاضی طباطبایی تبریز برگزار می شود.


جانشین فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که رزمایش گردان‌های بیت المقدس و کوثر شامل تاکتیک ها و عملیات های مقابله با تهدیدات نظامی و تهدیدات نرم است، تصریح کرد: بسیجیان حاضر در این رزمایش برای پیشگیری از بلایای طبیعی نیز آمادگی های لازم کسب خواهد شد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بر اساس قانون اساسی، سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد انقلابی عهده دار پاسداری از انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: سپاه پاسداران تا به امروز کارنامه درخشانی از خود در حراست از انقلاب و تمامیت ارضی کشور و مقابله با تنش های گوناگون داشته است.


قادری ادامه داد: سپاه پاسدارن و نیروهای مسلح وظیفه شناسایی تهدیدها و برنامه ریزی برای خنثی کردن آنها دارند؛ تهدیدها علیه کشور باید در فاصله های مکانی و زمانی مناسب شناسایی و دفع شود؛ طی سال های اخیر تمام تلاش داعش حمله به مرزهای جمهوری اسلامی بود که با تدابیر رهبر معظم انقلاب و هوشمندی نیروهای مسلح این تهدیدات دفع شد.


وی در پایان با اشاره به تردد غیرمجاز اتباع بیگانه در سطح استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: بعد از ابتدای سال جاری شاهد حجم وسیعی از تردد غیر مجاز تعدادی از اتباع بیگانه در سطح استان بودیم که قصد مهاجرت به ترکیه و سایر کشورهای اروپایی را داشتند که با تدابیر شورای تامین، ناجا و سپاه عاشورا در اقدامی پیشگیرانه و با اقتدار و با رعایت تمام جوانب انسانی این موضوع کنترل شد./935/202/ب3

ارسال نظرات