۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۲۸۶۷۱۵
در مرکز همایش‌های صدا و سیما؛

اختتامیه طرح قرآنی 1449 برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه نهمین طرح قرآنی کشوری، با محوریت سوره یس به نام طرح قرآنی 1449 در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.
اختتاميه طرح قرآني 1449 اختتاميه طرح قرآني 1449 اختتاميه طرح قرآني 1449 اختتاميه طرح قرآني 1449

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1449 با پیام حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی و با حضور حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، بهرام محمدی نیا مدیر شبکه قرآن سیما، محمد حسین محمد زاده مدیر رادیو قرآن، غروب چهار‌شنبه 18 شهریور در محل مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

 



اهمیت یادگیری سوره یاسین

در این مراسم پیام تصویری حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی با محوریت سوره یس و تقدیر از عوامل دست اندرکار طرح قرآنی 1449 برای حضار پخش شد.

 



راه مستقیم در گرو پیوستن به ائمه است

در بخش سخنران ویژه این مراسم، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد با اشاره به موضوع اهمیت شناخت امام، گفت: وقتی که فرد امام زمان خود را شناخت، قطعا به معارف الهی نیز دست پیدا می‌کند، زیرا امام فردی است که خود رهرو صراط مستقیم می‌باشد و فرد نیز با پیروی از او در این راه به سعادت می‌رسد.

 



وی با اشاره به اهمیت موضوع انفاق، افزود: باید افراد متمول و بزرگان به موضوع ریشه کن کردن فقر از جامعه اهتمام بسیار زیادی بورزند، زیرا اگر فقر از جامعه رخت بر نبندد قطعا مضرات زیادی را متوجه اجتماع می‌کند، ضمن این‌که بی اهمیتی به تهی دستان از سوی ثروتمندان طبق قواعد اسلام نوعی کفر است.

 



قرآن کریم رسانه الهی و محور هدایت است

در بخش دیگری از این مراسم بهرام محمدی نیا با اشاره به اقدامات انجام شده در طول برگزاری طرح قرآنی 1449، گفت: در طول برگزاری این طرح به 76 موضوع قرآنی پرداخته شد و در راستای گسترش معارف قرآنی، در طی 88 روز کاروان قرآنی طرح 1449 از 73 شهر کشور بازدید کرد.

 



وی با قرائت پیام رییس رسانه ملی برای حضار، تایکد کرد: رسانه ملی در همه حال پیگیر اجرای طرح‌های قرآنی است و از ارگان‌های دیگر نیز برای بسط و گسترش معارف قرآنی درخواست کمک کرد.

 



لزوم پرداختن به مسایل قرآنی در سطح ملی

در بخش دیگری از این مراسم، محمد حسین محمد زاده با تاکید بر اهمیت قرآن، گفت: لازم است تا نهاد‌های مختلف به امر قرآن بپردازند، ضمن این‌که امروز ما از سوی رادیو قرآن افتخار داریم تا در راستای بسط فرهنگ و هنر قرآنی از آلبوم صوتی «مهر و ماه»، اثر استاد حسن خانچی که اثری بی‌نظیر است رونمایی کنیم.

 



گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان طرح قرآنی 1449 تقدیر به‌ عمل آمد، ضمن این‌که از مقام شامخ مادران شهید نیز تقدیر شد./856/203/ب1

ارسال نظرات