۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۸۶۷۵۵
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد تأکید کرد؛

شایسته سالاری راه تعالی و تکامل جامعه/ پیام غدیر، مدیریت صالحان بر جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پیام غدیر پیام مدیریت صالحان در جامعه اسلامی است، گفت: برای تعالی و تکامل جامعه راهی جز حرکت به سمت شایسته‌سالاری نمی‌شناسیم.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز 19 شهریور در اجلاس سالانه مسؤولان و دبیران اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آستانه آغاز دهه امامت و ولایت که در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، گفت: غدیر که تقدس خود را از پیامبر(ص) و کلمات خدای سبحان گرفته گویی از نعمت بالای خدای سبحان و ذات اقدس حق است.

 

وی افزود: تلاش برای نشر حقایق قرآن کریم راه را برای فهم سایر حقایق فراهم می‌کند اما شناخت قرآن بدون شناخت امام زمان مساوی با محرومیت از همه معارف قرآن است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خدای سبحان می‌فرماید: شناخت امام و تبعیت از امام معصوم(ع) شناخت دین و همه معارف است، بنابراین پیامبر اعظم(ص) در روز غدیر به معرفی این امام قیام می‌کند و می‌فرمایند: عدم معرفت امام مساوی با عدم شناخت دین است و مرگ بدون شناخت امام برابر با مرگ در دروان جاهلیت است.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه اظهار داشت: سال 10 هجری پیامبر(ص) 18 ذی‌الحجه به دنبال وحی الهی امیرمومنان(ع) را در محل غدیر به عنوان امام معرفی می‌کنند.

 

وی افزود: دین با وجود امام است که به کمال رسیده و نعمت تمام می‌شود شاید کمال دین را بتوان در این غالب تبیین کرد که دین برای رسیدن به کمال نیازمند به ارکان کلیدی مانند تطبیق آموزه‌های آن با فطرت، روح، جسم و عقل بشر دارد که این ارکان کلیدی را می‌توان در وجود امام مشاهده کرد.

 

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: آموزه‌ای که با فطرت انسان هماهنگ نیست به طور قطع محکوم به زوال است در ادوار گذشته مکاتب و فرهنگ‌های زیادی پیدا شدند که به علت عدم مطابقت با فطرت انسان نابود شدند، تمامی آموزه‌های اسلام با فطرت انسان هماهنگ است بنابراین ماندگار و پایدار است.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ابراز کرد: ویژگی دیگر برای کمال یک دین یا مکتب پاسخگویی به سعادت دنیا و آخرت انسان است، یک دین زمانی می‌تواند دین خاتم باشد که افزون بر مطابقت با فطرت بشر از استحکام علمی و منطقی برخوردار بوده و پاسخگوی تمام نیازها و سوالات بشر باشد، ما در آموزه‌های دینی اهل‌بیت(ع) هیچ سوالی را بدون پاسخ نداریم.

 

وی با اشاره به ویژگی دیگر دین کامل گفت: از دیگر ویژگی‌های دین کامل مصون بودن از تحریف است، خدای سبحان اراده کرده آموزه‌های دین مبین اسلام و قرآن کریم از هر تحریفی در امان باشد، مهم ترین و مستحکم‌ترین دلیل که کتاب آسمانی ما از دست تحریف در طول زمان 1400 سال با توطئه های فراوان در امان مانده قرائت واحد از قرآن کریم است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در تمام عالم اسلام و عالم کفر قرآن یک نسخه بیشتر ندارد که در این نسخه‌ها حتی یک حرف تفاوت مشاهده نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به ویژگی چهارم دین کامل اظهار داشت: امام باید در کنار دین حضور داشته باشد تا معارف دین را تبیین، مدیریت و رهبری کند، اگر جامعه انسانی و اسلامی نظام سیاسی مقتدر با رهبری صالح نداشته باشد مجموعه معارف آن به فراموشی سپرده می‌شود، دین در سایه رهبری امام می‌تواند نقش خود را در توسعه، پیشرفت و هدایت جامعه بشری ایفا کند.

 

وی افزود: یکی از روشن‌ترین دلایل بر این جایگاه انقلاب اسلامی است که با شکل‌گیری یک نظام اسلامی و حضور نایب امام معصوم(ع) در جایگاه رهبری و مدیریت جامعه اسلامی شاهد این تحولات، تغییرات و نقش‌آفرینی دین هستیم، امروز دنیا احساس می‌کند زمینه حضور و ظهور دین در جامعه پیدا شده است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انقلاب اسلامی با تعریف جایگاه امامت و رهبری بستری را فراهم کرده تا راه برای حضور دین در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و  سیاسی بشر فراهم شود.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: قرار گرفتن فقیه عادل، صالح، شجاع، مدیر، مدبر، حکیم و وفادار به امت اسلامی در هدایت و مدیریت جامعه بشری، قدرت و تحولات امروز عالم اسلام جلوه‌ای از امامت مبتنی بر آموزه‌های اسلام است.

 

وی با اشاره به اینکه غدیر فریاد بلند شایسته سالاری است، اظهار داشت: پاسداشت غدیر پاسداشت وحدت جامعه بشری و تکامل و تعالی امت اسلام است پاسداشت غدیر شایسته سالاری، علم محوری و عدالت محور بودن جامعه است، ما برای تعالی و تکامل جامعه راهی جز حرکت به سمت شایسته‌سالاری نمی‌شناسیم.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امیرمومنان(ع) فرمودند: شایسته‌ترین شخص برای رهبری کسی است که تواناترین باشد اگر رهبر جامعه توانا نباشد یک نظام به قدرت نمی‌رسد اینکه امروز نظام ایران مقتدر است و در جنگ تمام عیار با نظام سلطه به پیروزی می‌رسد به علت اقتدار رهبر معظم انقلاب است.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: مدیریت نظام اسلامی باید به شخصی سپرده شود که در فهم آموزه‌های دین گوی سبقت را از دیگران برباید در دروان غیبت در میان همه فقها صالح‌ترین آنها باشد.

 

وی گفت: پیام غدیر و رهبری پیام مدیریت صالحین در جامعه اسلامی است، ملت عزیز ما اگر می‌خواهند در کنار آموزه‌های قرآن در راه عزت و اقتدار امت اسلام قدم بردارند باید تلاش کنند غدیر را بزرگ بشمارند و دهه امامت و را گرامی دارند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: روزهای فریاد شایسته‌سالاری و شناخت امام معصوم(ع) و نایب برحق او در دوران غیبت بازگشت به حقایق و معارف دین با همه توان است که امیدواریم در این عرصه با روش‌ها و مدل‌های نو مسیر پررنگ نمودن غدیر فراهم شود./807/201/ب1

ارسال نظرات