۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۸۶۸۲۷
استاد حوزه علمیه قم:

کوچک شمردن گناه، دنیا و آخرت انسان را نابود می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کوچک شمردن گناه یکی دیگر از حالت های انسان در مقابل گناه شمرده می شود، گفت: کوچک شمردن گناه از حالات بسار خطرناک گناه محسوب می شود که اگر کسی گناه را در روحیه ی خود کوچک شمرد، دیگر دنیا و آخرت خود را نابود کرده است.
حسن عرفان حجت الاسلام حسن عرفان حجت الاسلام والمسلمين حسن عرفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسن عرفان استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار طلاب کرمان در مدرسه محمودیه کرمان، گفت: تقوا داشتن و گناه نکردن، رییس اخلاق هستند که با عمل به تقوا انسان خودش را به خدا نزدیک می کند.

وی افزود: کسانی که در دنیا گناه می کنند، حالات مختلفی را دارند که یکی از این حالات این است که انسان با گناه خود، شاد و خوشحال می شود.

حجت الاسلام عرفان با توجه به این که گناه انسان ها، حالات مختلفی را دارد، اظهار داشت: انسان مومن کسی است که از گناه خودش ناراحت شود و سعی دارد که خود را از گناهی که کرده، دور کند تا مرتکب حرام دیگری نشود.

وی بیان داشت: انسان ها باید خود را در زندگی به خدا نزدیک کنند تا از انجام مکروه هم ناراحت شوند تا برسد به این که گناه کبیره انجام دهند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد گناه، یادآور شد: کسی که در زندگی خود با خوشحالی گناه کند و احساس ناراحتی داشته باشد این طور فردی با حالت گریان وارد آتش جهنم می شود.

وی با بیان این که کوچک شمردن گناه یکی دیگر از حالت های انسان در مقابل گناه شمرده می شود، اظهار داشت: کوچک شمردن گناه از حالات بسار خطرناک گناه محسوب می شود که اگر کسی گناه را در روحیه ی خود کوچک شمرد، دیگر دنیا و آخرت خود را نابود کرده است.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که فرد گنهکار از شیطان پیروی می کند، خاطرنشان کرد: فردی که گناه خود را کوچک می شمارد همچون کسی است که مگس از جلوی بینی او عبور کرده و به این مگس هیچ عکس العملی را از خود نشان نمی دهد.

وی با توجه به این که فرد گنهکار به گناه خود اهمیت نمی دهد، افزود: مردم در زندگی خود سیره ی علماء را الگوی خود قرار دهند زیرا علماء کسانی هستند که خود را از گناهان دور نگه می داشتند تا بتوانند به خدا نزدیک، و از دنیا و آخرت خود استفاده کنند.

حجت الاسلام عرفان با اشاره به این که گناه دارای اثرات منفی است، خاطرنشان کرد: کسانی که به راحتی گناه می کنند در آخر امکان دارد که خدا و قرآن را هم تکذیب کنند، چرا که انکار خدا در افراد گناهکار به راحتی است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: محروم بودن ازعبادت، زیارت، کسب علم، عمر و خدمت کردن به مردم از آثار گناه شمرده می شود که اگر فردی گناه نکند، دیگر این محرومیت ها را ندارد.

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: انسان با گناه نکردن، می تواند قلب خود را به خدا نزدیک گند و از الهامات خدا استفاده کند اما در مقابل اگر انسانی در روی زمین گناهی را مرتکب شد دیگر خدا او را در زندگی کمک نمی کند.

وی در پایان گفت: طلاب باید علاوه بر تهذیب روح و روان خود دیگران را هم از گناه کردن دور کنند و سکوت در مقابل گناه دیگران انسان را در گناه دیگری شریک می کند./972/202/ب3

ارسال نظرات