۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۸۶۹۰۲
مدیر ستادهای نماز جمعه کشور:

40 هزار نفر در ستادهای نماز جمعه کشور فعالیت می کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر ستادهای نماز جمعه کشور گفت: در حال حاضر حدود 40 هزار خواهر و برادر در ستادهای نماز جمعه شهرهای مختلف کشور فعالیت می کنند.
حجت الاسلام سياح- گردهمايي اعضاي ستادهاي نماز جمعه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمود سیاح، مدیر ستادهای نماز جمعه کشور، امروز در هشتمین گردهمایی مسؤولان ستادها و مجریان نماز جمعه استان خراسان شمالی که در بجنورد برگزار شد، با اشاره به فعالیت های ستادهای نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: اکنون در سطح کشور 40 هزار نفر برای برگزاری هر چه باشکوه تر آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در ستادهای مزبور فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور نماز باصلابت جمعه در 830 شهر و نقطه برگزار شده و به تبع آن 830 ستاد نماز جمعه نیز دایر است، اضافه کرد: در ستادهای نماز جمعه شهرهای مختلف کشور در مجموع 25 هزار برادر و 15 هزار خواهر فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام سیاح در ادامه همچنین از استقبال جوانان از برنامه های نماز جمعه در کشور خبر داد و افزود: با توجه به اینکه سن ائمه جمعه سراسر کشور به صورت متوسط رو به جوان شدن است به همین دلیل اکنون در خطبه های نماز جمعه در شهرهای مختلف مباحث و مسائل روزآمد و مبتلابه جوانان در بخش های گوناگون مطرح می شود و این موضوع سبب گرایش بیشتر جوانان به نماز جمعه و سایر برنامه های فرهنگی مذهبی ستادهای نماز جمعه شده است.

 

وی با بیان اینکه جوان گرایی در نماز جمعه رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: این جوان گرایی هم شامل ائمه جمعه شده و هم در برنامه ها و طرح های اجرایی مد نظر مسؤولان و متولیان قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام سیاح همچنین از راه اندازی بانک ایده ستادهای نماز جمعه سراسر کشور خبر داد و افزود: اکنون بانک ایده برای دریافت ابتکارات و خلاقیت های اعضای ستادهای نماز جمعه شهرها و مناطق مختلف راه اندازی شده و اعضای ستادها می توانند ایده ها و خلاقیت های خود را برای استفاده دیگران در این بانک ثبت کنند.

 

حجت الاسلام حسین عابدینی، مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی نیز در این گردهمایی با بیان اینکه در حال حاضر نماز باصلابت جمعه از مجموع 22 شهر موجود در استان، در 17 شهر آن برگزار می شود، اظهار کرد: بر این اساس در خراسان شمالی 17 ستاد نماز جمعه فعال بوده و بیش از هزار و 100 خواهر و برادر نیز در این ستادها برای برگزاری هر چه بهتر نماز جمعه فعالیت می کنند.

 

وی افزود: همچنین بر اساس بررسی های انجام شده به طور میانگین هر هفته 20 درصد جمعیت شهرهای محل برگزاری نماز جمعه در استان خراسان شمالی در نماز جمعه شرکت دارند.

 

حجت الاسلام عابدینی همچنین از جابجایی برخی از ائمه جمعه شهرهای مختلف خراسان شمالی در روزهای اخیر خبر داد و افزود: بر اساس حکم رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام یونسعلی گرمابی، امام جمعه گرمه به عنوان امام جمعه جدید قدمگاه نیشابور منصوب شده و در هفته جاری معرفی می شود.

 

وی ادامه داد: همچنین حجت الاسلام ابوالقاسم تاتاری، امام جمعه سابق شهر و بخش شوقان از توابع شهرستان جاجرم به عنوان امام جمعه جدید شهر گرمه، مرکز شهرستان گرمه در استان خراسان شمالی منصوب و جایگزین حجت الاسلام گرمابی شده است.

 

حجت الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد: افزون بر این درخواست جابجایی چند تن دیگر از ائمه جمعه استان خراسان شمالی نیز به شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور پیشنهاد شده که به زودی در مورد آنها نیز تصمیم گیری می شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات