۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۸۶۹۲۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

غدیر فرصتی برای وحدت و همبستگی امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که غدیر بستری محکم برای اتحاد و وحدت مسلمین جهان است، گفت: به همین دلیل باید با تبیین واقعه غدیر در جامعه و در بین مسلمانان جهان در جهت اتحاد و انسجام بیشتر مسلمانان تلاش کنیم.
عيد غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید عبدالله حسینی، استاد حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در آیین اختتامیه کلاس های تابستانی اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد که در سالن غدیر این شهرستان برگزار شد اظهارداشت: از یکی از فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی در سال های گذشته برگزاری کلاس های غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است که سبب رشد، شکوفایی و پویایی نسل جوان جامعه می شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد با بیان این که نیاز است تا خانواده ها نسبت به فرزندان دغدغه داشته باشند، افزود: حضور در کلاس های معارف دینی و تعالیم والای الهی نقش ارزنده و گرانقدری در مسیر تعالی انسان دارد.

 

وی افزود: اگر جامعه ای را از نظر امنیتی و پیشرفت مقایسه کنیم آن جامعه موفق می شود که جوانان خوب و فعالی دارد و باید از ظرفیت های نسل جوان جامعه به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که کلاس های اوقات فراغت یکی از راه های اساسی فعال کردن روحیه اجتماعی جوانان است، گفت: ضرورت دارد همه دستگاههای فرهنگی تلاش کنند تا جوانان آینده ساز مسیر فرهنگی و اجتماعی خود را به درستی انتخاب کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بهره گیری از تعالیم والای دینی جامعه را در مسیر ارزنده و متعالی قرار می دهد، افزود: دشمنان به دنبال تضعیف دین محوری در جامعه هستند که باید از همه ظرفیت ها به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام اظهارداشت: امام علی(ع) ولی مومنان جهان و راه این امام همام تنها مسیری است که ولایت و امامت با آن استمرار یافته است.

 

وی با تاکید بر این که غدیر عید عدالت، رهبری، انسانیت و کمال است، گفت: در عید غدیر به اندیشه های باطل شعله افکنی شد و در دل ها امید ایجاد شده است که ضرورت دارد این عید بزرگ را به بهترین نحو ممکن گرامی بداریم.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در این عید بزرگ بر همه ما واجب است که پیمان خود را با مسیر ولایت تجدید کنیم و با پرچم ولایت فقیه که همان استمرار حرکت الهی در دستان باکفایت رهبر معظم انقلاب است کوشا باشیم تا از رهنمودهای ولایت فقیه بهره گیری کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیام غدیر تنها متعلق به شیعیان نیست و به همه دنیای اسلام مربوط می شود، گفت: عید غدیر عید ولایت و رهبری آسمانی است که در آن الگوی حکومت اسلامی ائمه اطهار(ع) تداوم یافته است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام عید غیر را به عنوان یکی از بزرگ ترین اعیاد امت اسلامی قرار داده است، افزود: در این روز همه نعمات پروردگار متعال بر مردم کامل شده است که ضرورت دارد برنامه های شایسته ای در این ایام نورانی صورت گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: تنها راه هدایت و نجات بشریت امروز از راه فرهنگ زلال و پاک فرهنگ گرانقدر غدیر است که باید در راستای ترویج و بزرگداشت آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد.

 

وی با بیان این که عید غدیر عید معنویت، شکوفایی اسلام، صراط مستقیم، رسالت و اکمال دین است، بیان داشت: عید غدیر بزرگ‌ترین عید برای مسلمانان به‌ویژه شیعیان به شمار می‌رود.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که غدیر را نمی‌توان تنها یک واقعه تاریخی دانست، اظهار داشت: واقعه غدیر یک فرهنگ است که همه بشر و مسلمانان به آن نیازمند هستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: غدیر بستری محکم برای اتحاد و وحدت مسلمین جهان است و به همین دلیل باید با تبیین واقعه غدیر در جامعه و در بین مسلمانان جهان در جهت اتحاد و انسجام بیشتر مسلمانان تلاش کنیم.

 

وی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ غدیر عامل تعالی جامعه بشری است، گفت: برنامه های بزرگداشت عید غدیرخم در راستای ترویج معنویت و معرفت در میان آحاد مردم باشد که ثمرات و برکات گرانقدری در آن وجود دارد./950/202/ب3

ارسال نظرات