۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۸۷۲۳۵
حجت الاسلام والمسلمین طائب در گفت‌وگو با رسا:

ارائه نکردن برجام در قالب لایحه، دولت را در آینده به چالش خواهد کشید

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار با اشاره به اهمیت سخنان رهبری در رابطه با بررسی برجام توسط مجلس، گفت: عدم ارائه برجام به شکل لایحه، دولت را در آینده به چالش خواهد کشید.
 حجت الاسلام و المسلمين طائب

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که صلاح نیست مجلس از روند بررسی برجام کنار گذاشته شود، اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با بررسی برجام توسط مجلس به این دلیل است که ایشان می خواهند دولت را از مشکلات بعدی نجات دهند، اگر دولت یک ترجمه از برجام را به مجلس ارائه نکند در آینده دچار مشکل خواهد شد زیراکه ممکن است امریکایی ها با ترجمه خود از متن برجام ایران را به چالش بکشند.

 

وی ادامه داد: اگر برجام به صورت لایحه به مجلس ارائه شود و مجلس آن را بررسی و تصویب کند ثمراتی را به دنبال خواهد داشت و آن این است که اگر امریکایی ها به تعهدات خود پاسخگو نباشند دولت نیز می تواند در مقابل فقط مصوبه مجلس را اجرا کند، اگر این اقدام توسط دولت انجام نشود دودش به چشم خودش خواهد رفت.

 

این استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: قطعا غربی ها درباره این متن دبه خواهند کرد دلیل این ادعا شناور بودن معنای متن برجام و استفاده تعبیرهای مختلف از آن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین طائب تاکید کرد: اگر دولت توافق را به صورت لایحه ارائه ندهد و مصوبه نگیرند قطعا در آینده از نظر بین المللی، سیاسی و حقوقی دچار مشکل خواهد شد البته نظام جمهوری اسلامی اجازه دخالت در منافع ملی خود را نمی دهد، افرادی که سخنان رهبر معظم انقلاب را اجرا نکنند قطعا ضرر خواهند کرد./811/ت302/ج

 

ارسال نظرات