۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۸۷۲۸۱
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین:

علمی که به آن عمل شود ارزش پیدا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که ارزش علم به عملیاتی شدن آن است، بر استفاده صحیح و سنجیده از لوازم علمی که موجب تسریع در یادگیری و پیشرفت کیفی و بهینه‌سازی علم می‌شود، تأکید کرد.
مدرسه علميه معصوميه

حجت الاسلام هادی زین العابدینی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: علمی که به آن عمل شود ارزش پیدا خواهد کرد.


وی افزود: هر علمی مقتضیات و لوازم علمی خودش را دارد و علم در کتاب یک جوهری بر روی ورق است و هیچ ارزشی ندارد، زمانی که یک عالم آن علم را حمل و به آن عمل می کند، علم ارزش و مفهوم پیدا می کند.


حجت الاسلام زین العابدینی اظهار داشت: استفاده صحیح و سنجیده از لوازم علمی که موجب تسریع در یادگیری علم و پیشرفت کیفی و بهینه سازی آن علم می شود واجب است که انسان آن لوازم را به طور کامل یاد گیرند.

 

استاد سطح عالی حوزه در پاسخ به این سؤال که نشاط طلبگی به چه معنا است، گفت: طلبه زمانی نشاط  خود را حفظ می کند که مشکلات جامعه اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بر روی طلبه تأثیر نگذارد و او را خسته نکند و اگر طلبه با مشکلی مواجه شد طلاب دیگر باید او را یاری کنند و نگذارند از طلبگی زده شود.

 

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطر نشان کرد: نباید مشکلات زندگی موانع علمی طلبه ها باشد و برروی آنها تأثیر بگذارد بلکه طلبه ها باید بر مشکلات غلبه کنند و راه حلی برای رهایی از مشکلات خود پیدا کنند چرا که عامل موفقیت طلاب در نشاط طلبگی آنها است.

 

وی یادآور شد: تقوای الهی و نظم و انظباط، دو بال برای موفقیت در کارها و امور زندگی است؛ در حوزه علمیه ای که در آن طلبه ها نماد تقوا  و مدیران حوزوی نماد نظم و نظام هستند باید برای ارتقای سطح علمی حوزه و پیشرفت آن در جهان اسلام با یکدیگر در همه امور همکاری لازم را داشته باشند./1325/ت302/ی

ارسال نظرات