۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۸۷۲۸۶

راه‌اندازی شبکه مجازی آموزش قرآن در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی شبکه مجازی آموزش قرآن کریم ویژه مؤسسات قرآنی استان خبر داد.
قرآن مجيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ابراهیم لایقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از راه‌اندازی شبکه مجازی آموزش قرآن کریم ویژه مؤسسات قرآنی استان خبر داد و اظهار داشت: زیرساخت این سامانه با همکاری دانشگاه صنعتی سهند تبریز ایجاد شده است.


وی با اشاره به این‌که شبکه مجازی آموزش قرآن برای نخستین بار در کشور با هزینه‌ای 600 میلیون ریالی با هدف فراگیر کردن آموزش‌های قرآنی در رشته های مختلف راه‌اندازی شده است، گفت: این در حالیست که شرکتی از تهران برای راه‌اندازی چنین شبکه‌ای درخواست 10 میلیارد ریال از معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته است.


لایقی با بیان این‌که آمادگی کامل برای همکاری با تمامی مؤسسات جهت راه‌اندازی دوره‌های آموزش قرآن در فضای مجازی را داریم، گفت: این سامانه برای آموزش قرآن در دورترین نقاط استان و حتی مناطق روستایی و صعب‌العبور نیز کارایی دارد، به شرطی که مؤسسه ای محتوای آموزشی لازم برای ارایه در این بستر را داشته باشد.


معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که 60 مؤس
سه قرآنی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان فعالیت دارند، اظهار داشت: توسعه مؤسسات قرآنی جزو اولویت های این معاونت است که این امر در طول سالیان گذشته پیگیری شده است.


وی با بیان این‌که سال گذشته پروانه فعالیت 7 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت والفجر و فاطمه معصومه بناب، معرفت نور مرند، چهارده معصوم کلیبر، معراج زرنق، آل یاسین بناب، فاطمه الزهراء یامچی صادر شد، گفت: دوره های طرح ملی تلاوت و دوره مربیگری عمومی قرآن کریم مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت نیز اجرایی شده است.


لایقی با اشاره به این‌که مساعدت‌های مالی از طرح‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی مؤسسات شاخص قرآنی استان به صورت متناوب نیز در دستور کار بوده است، گفت: پیگیری طرح بیمه فعالان قرآنی، برگزاری کرسی‌های تلاوت با حضور قاریان برجسته بین‌المللی و کشوری و شناسایی استعدادهای قرآنی در رشته های مختلف همواره در اولویت بوده است.


به گفته وی طرح ملی تلاوت در استان آذربایجان شرقی با مسؤولیت اجرایی مجمع قاریان تبریز از سال 1391 اجرا می شود، با این توضیح که ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم با حمایت و نظارت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کند./935/202/ب3

ارسال نظرات