۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۲۸۷۳۹۷
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد؛

پیشرفت کمی و کیفی مسابقات قرآنی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی با اشاره به مسابقات قرآنی در سال‌های گذشته، گفت: امروز در بیشتر جهات مسابقات قرآنی پیشرفت کرده‌اند.
حجت الاسلام مصطفي حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، غروب شنبه 21 شهریور در مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کشور در مجموعه فرهنگی سرچشمه، گفت: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش می‌کند تا از نظر کیفی و اثر‌گذاری برنامه‌های جامعه و مدونی داشته باشد تا بتواند به جذاب‌ترین بخش قرآنی که همان ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی است، شکل جدید و جامعی را بدهد.

وی افزود: مسابقات به عنوان موتور محرک دینی، فضایی را ایجاد کرده است که جوانان با دلگرمی بیشتر فعالیت‌های قرآنی را دنبال کنند، البته این امر مسیر نمی‌شود مگر این‌که در اندیشه مدیران، برنامه‌ریزان و قاریان، نوآوری و خلاقیت وجود داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی با قدردانی از کمیته‌های فنی و اجرایی مسابقات ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی، بیان داشت: این کمیته‌ها زمینه‌هایی را فراهم آورده‌اند تا رسانه‌های مختلف اعم از صوتی، تصویری، نوشتاری و مجازی با امر مسابقات همکاری داشته باشند و به تبع آن مخاطبان بیشتری نیز با این دوره از مسابقات ارتباط برقرار کنند.

وی با تمجید از روحیه حامیانه ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه، تصریح کرد: اندیشه‌ای که امروز در سازمان اوقاف و امور خیریه حاکم است به مسأله ترویج آثار قرآنی توجه ویژه دارد و از همین رو می‌توان این نگرش را بسیار ارزشمند دانست.


رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به نقش موثر قاریان و اساتید و مربیان اشاره کرد و ادامه داد: بسیار ارزنده است که فعالان حوزه‌های مختلف قرآنی تمام تلاش خود را به‌کار بگیرند تا آثاری بسیار ارزنده و تازه‌ای را به مخاطبان و علاقه‌مندان قرآنی ارائه دهند.

حجت الاسلام حسینی با مقایسه وضعیت آثار قرآنی از گذشته تا امروز، تصریح کرد: وقتی که به گذشته نگاه می‌کنیم و مسابقاتی در دو دهه قبل در کشور برگزار می‌شد را به‌خاطر می‌آوریم و مسابقاتی که امروز در کشور در حال برگزاری است را مشاهده می‌کنیم، متوجه پیشرفت‌های چشمگیری چه در جنبه‌های کیفی و چه در بخش‌های کمی می‌شویم.

وی با بیان مطلبی در خصوص وجه تمایز بخش همخوانی و ابتهال با سایر بخش‌های مسابقات قرآنی، تاکید کرد: این بخش‌ها به دلیل جذابیتی که برای دوستداران فعالیت‌های قرآنی دارند مورد توجه بسیاری از این افراد قرار می‌گیرد و حجم بالایی از شرکت کنندگان را نیز به خود اختصاص می‌دهد، اما متاسفانه آن‌طور که باید وشاید به این بخش از مسابقات قرآنی توجه نمی‌شود.


رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با پرداختن به موضوع دست‌آورد مسابقات قرآنی، بیان داشت: باید پس از مسابقات از فضایی که در جامعه قرآنی به‌وجود می‌آید بهترین بهره برداری را کرد و این فضا را در طول سال نیز حفظ کرد.

حجت الاسلام حسینی در پایان با تقدیر از مدیر رادیو قرآن، اظهار داشت: در سال‌های اخیر ما شاهد بودیم که از تمام جنبه‌ها رادیو قرآن از فعالیت‌های قرآنی حمایت کرده است و با رسانه‌ای کردن فعالیت‌های قرانی در کشور گامی به‌سوی پیش‌برد اهداف گسترش معارف قرآنی را در جامعه برداشته است./856/202/ب3

ارسال نظرات