۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۸۷۵۰۷
امام جمعه بیرجند مطرح کرد؛

نقش محوری مبلغان در کاهش طلاق

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با بیان اینکه بیکاری و مشکلات اقتصادی تاثیر ناچیزی در طلاق دارد و بخش عمده علت طلاق ها مشکلات فرهنگی است، گفت: با توجه به این امر مبلغان می‌توانند با تبلیغ سبک زندگی اسلامی نقش محوری در کاهش طلاق داشته باشند.
امام جمعه بيرجند حجت السلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی امام جمعه بیرجند ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگ و ارشاد باید بسترهای لازم را برای اجرای راهکارهای فرهنگی در سطح استان فراهم کند، گفت: بدون فراهم شدن بستر اجرای این راهکارها، پیشنهادها ارائه شده برای همیشه در قالب یک حرف باقی خواهد ماند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر ریشه بسیاری از طلاق ها در سطح استان فرهنگی است نه اقتصادی افزود: متأسفانه در حال حاضر طلاق های توافقی به یک آسیب رو به افزایش در جامعه تبدیل شده و شکل روشنفکرانه ای به خود گرفته است که در این میان دادگستری می تواند برای جلوگیری از طلاق فشاری به خانواده وارد کرده تا پرونده‌ها با امید به زندگی و نه فروپاشی زندگی بسته شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: قوام دانشگاه به آموزش است و نباید نحوه آموزش صرف وقت و امکانات باشد و اگر در جلسات دانشگاهی پیشگیری از طلاق جنبه تربیتی داشته باشد خیلی تاثیرگذار خواهد بود و خواهد توانست بنیان خانواده‌ها را در جامعه مستحکم کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با بیان اینکه بیکاری و مشکلات اقتصادی تاثیر ناچیزی در طلاق نقش دارد، گفت: بخش عمده علت طلاق ها مشکلات فرهنگی است.

 

وی تعصب داشتن نسبت به فرهنگ را صحیح دانست و ادامه داد: روانشناسی امروز رفتارشناسی است چراکه روانشانسی واقعی همان دین است.

 

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه نشست‌های سیر آموزش طلاق در سطح استان و شهرستان باید در دستور کار مدیران باشد، افزود: در این نشست‌ها راه ارتباط صحیح در ابعاد گوناگون آموزش داده شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی اظهار کرد: اگر از طریق آموزش، آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموز تبیین شود ناخودآگاه این روشن فکری و تصمیم گیری آگاهانه در زندگی وی تاثیر می گذارد.

 

وی با بیان این‌که آموزش و پرورش با برگزاری دوره آموزشی برای واحدهای آموزشی، معلمان و دانش آموزان می توانند قدمی برای جلوگیری از طلاق بردارند، اظهارکرد: این آموزش با تبلیغات و آسیب‌های ناشی از محیط و حضور والدین در نشست‌های روشنگرانه میسر است.

 

امام جمعه بیرجند یادآور شد: تامین مبلغ، روحانی، استاد و مربی در مناطق مختلف استان می تواند تاثیر بسیاری در جلوگیری از طلاق داشته باشند زیرا طلاق های ناشی از مشکلات فرهنگی را می‌توان با حضور مبلغان و ورانشناسان به حداقل ممکن رساند./968/202/ب3

ارسال نظرات