۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۸۷۵۵۷

اخبار کوتاه خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ افزایش چهار برابری درآمد موقوفات جاجرم، راه اندازی دبیرخانه ستاد هفته ازدواج و سخنرانی پدر شهید احمدی روشن در بجنورد از جمله عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی هستند.
اخبار فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمد صالحی نیا مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جاجرم از افزایش چهار برابری درآمد موقوفات این شهرستان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته درآمد موقوفات این شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد چهار برابری برخوردار بوده است.

 

این مسؤول افزایش این درآمدها را در نتیجه سرکشی به مستاجران موقوفات و روستاها و همکاری با شوراهای اسلامی و دهیاری ها دانست.

 

حجت الاسلام صالحی نیا به روز کردن اجاره ها و قراردادها و تمدید آنها را بر اساس کار کارشناسی انجام گرفته در این امر بسیار تاثیرگذار خواند.

 

وی با اشاره به ثبت سه وقف جدید در سال جاری، بر فرهنگ سازی هر چه بیشتر در این زمینه تاکید کرد.

 

مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان جاجرم تعداد مجموع موقوفات این شهرستان را شامل 250 موقوفه و 300 رقبه اعلام کرد.

 

دبیرخانه ستاد هفته ازدواج در خراسان شمالی راه اندازی شد

سرپرست معاونت امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی از راه اندازی دبیرخانه ستاد هفته ازدواج در استان خبر داد.

 

امان الله فیروزه با اشاره به آغاز هفته ازدواج از 24 شهریور ، اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: به استناد ماده 41 قانون برنامه پنجم توسعه و بیست و نهمین جلسه شورای عالی جوانان، اول ذی الحجه به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) به عنوان هفته ازدواج نام گذاری شده است.

 

وی با اشاره به رویکرد راهبردی معاونت جوانان خاطرنشان کرد: توانمند سازی زوج های جوان و آموزش مهارتهای زندگی در هفته ازدواج در سال جاری پررنگتر می شود.

 

فیروزه از توانمند سازی بیشتر سازمان های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت بیشتر سمن ها و بخش خصوصی خبر داد و گفت: در اجرای برنامه های هفته ازدواج سعی شده تا برنامه با مشارکت سمن ها وبخش غیر دولتی اجرایی شود.

 

هفته ازدواج از 24 شهریور در سراسر کشور آغاز و تا 30 شهریور ادامه دارد.

 

سخنرانی پدر شهید احمدی روشن در بجنورد

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن از شهدای هسته‌ای در نشست نهضت روشنگری در بجنورد سخنرانی می‌کند.

 

رحیم احمدی‌روشن فردا در نشست نهضت روشنگری در بجنورد بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد شهدا واقع در کوی امام رضا (ع) بجنورد سخنرانی می‌کند.

 

از عموم مردم برای حضور در نشست روشنگری در بجنورد دعوت شده است.

 

افزایش 35 درصدی درآمد موقوفات خراسان‌شمالی   

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از افزایش 35 درصد درآمد موقوفات استان طی سال جاری خبر داد.

 

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در آمد موقوفات استان افزایش یافته که این شاخص در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 35 درصدی برخوردار است.

 

وی ادامه داد: تمامی درآمد موقوفات در استان متناسب با نیات واقفین در همان محل مورد نظر هزینه خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: 65 درصد موقوفات استان به منظور برگزاری مراسم روضه خوانی و عزاداری امام حسین (ع) اختصاص دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از چهار هزار و 666 موقوفه و 9 هزار و 192 رقبه در استان وجود دارد./9314/203/ب3

ارسال نظرات