۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۲۸۷۶۹۹
مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه:

بانوان طلبه نقش مهمی در اصلاح جامعه دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با اشاره به اینکه نقش خواهران طلبه در اصلاح جامعه بسیار حائز اهمیت است گفت: بانوان و روحانیان دو قشر تاثیر گذار در به وجود آوردن جامعه ای سالم و نورانی هستند و خواهران طلبه با داشتن هر دو نقش، تاثیری مضاعف در این زمینه دارند.
حجت الاسلام سعيد فتحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه صبح امروز در دفتر آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با حضور امام جمعه کرمانشاه، مدیر حوزه علمیه خواهران استان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه و مدیر اوقاف و امور خیره ناحیه یک و جمعی از طلاب و مسؤولان حوزه علمیه خواهران برگزار شد.


حجت الاسلام سعید فتحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به تقارن اقتتاحیه با روز شهادت امام محمد تقی(ع) عنوان داشت: گریه بر اهل بیت علیهم السلام دل را نورانی می کند و حیات آدمی با نورانیت دل جلا می یابد، امید است این تقارن موجب رحمت خداوند بر طلاب شود.


وی با بیان سخنی از امام علی(ع) ابراز داشت: دو قشر در به وجود آوردن جامعه ای سالم و نورانی نقشی مهم ایفا می کنند، یکی از آن دو جامعه بانوان است زیرا بانوان تربیت کننده زمامداران حکومت هستند و دیگری جامعه روحانیت است که به فرموده امام راحل اگر حوزه های علمیه اصلاح شده و فضایی معنوی داشته باشند جامعه نیز اصلاح می شود.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه سلامت معنوی و روحی جامعه را در گرو سلامت جامعه روحانیت دانست و تصریح کرد: خواهران طلبه در این زمینه نقشی مضاعف دارند زیرا هم از بانوان و هم از جامعه روحانیت هستند پس رکن مهمی در سلامت جامعه هستند و نقشی بسیار مهم را در جامعه ایفا می کنند.


حجت الاسلام فتحی عقیده پاک و خالص را زمینه ساز حوزه های علمیه معنوی و دارای رشد عنوان کرد و بیان داشت: اعتقاد به توحید و دوری از شرک موجب تشکیل شجره طیبه شده و رکن و اساس سایر عقاید است، اگر فردی به چنین درجه ای برسد هم خود سعادتمند شده و هم جامعه را اصلاح می کند در غیر این صورت آن شجر، شجره خبیثه خواهد بود.


وی حوزه علمیه را پلکانی برای رشد و تعالی دانست و ادامه داد: انسان باید عقیده توحیدی را جزئی از وجود خود قرار دهد تا همین عقیده خالص مانع سقوط او شود و حیاتی جاودان و ماندگار به وی عطا کند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در پایان سخنان خود، از حمایت های بی دریغ اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه قدردانی کرد./857.202/ب1

ارسال نظرات