۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۸۷۷۹۱
امام جمعه بیرجند:

راهکار مقابله با جریان‌های تکفیری گسترش مکتب اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با بیان اینکه کلام اهل بیت(ع) کلامی فرا مکتبی و فرا جهانی است، گفت: محدود کردن مکتب اهل بیت(ع) به تشییع اوج مظلومیت ائمه (ع) بوده و با گسترش مکتب اهل بیت از جمله امام جواد(ع) خواهیم توانست با گسترش جریان های تکفیری در جهان اسلام مقابله کنیم.
امام جمعه بيرجند حجت السلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلیمن محمد علی رضایی امام جمعه بیرجند ظهر امروز در جمع طلاب حوزه های علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اندیشه و فکر اهل بیت(ع) اختصاص به یک گروه و مکتب خاص ندارد، گفت: محدود کردن اندیشه این بزرگان در چارچوب تشییع ظلم به این بزرگواران است و باید بارقه های اندیشه‌های این بزرگان برای جهانیان منتشر شود.

 

وی افزود: امام جواد (ع) با وجود اینکه جوان ترین امام در میان ائمه معصومین(ع) هستند با سن کم خود با تدبیر و داریت با توطئه های مأمون و خاندان عباسی مقابله کرده و باطن پیلدی های آن‌ها را برای مسلمانان آشکار کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان اینکه جوان بودن سن ائمه (ع) به‌خصوص امام جواد(ع) و امام حسن عسگری (ع) نشان می‌دهد که رسیدن به مقامات بالا برای جوانان قابل دست یابی بوده و سن جوانی بهترین سن برای کسب علم و معرفت است، ادامه داد: متأسفانه جوانان امروزی ما در اثر تهاجم فرهنگی و نداشتن تربیت اسلامی عمر خود را تباه کرده و ما به دلیل افزاش گناه شاهد هستیم میزان مرگ و میر در میان جوانان زیاد شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: طلاب جوان باید از تمام ظرفیت‌های وجودی خود برای گسترش معارف دینی به‌خصوص در میان نسل جوان استفاده کنند زیرا اگر ما نسل جوان را که مدیران و پدران آینده این سرزمین هستند را مدیریت کنیم خواهیم توانست به سلامت اخلاقی و ایمانی نسل آینده مطمئن شویم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به اینکه در حال حاضر خراسان جنوبی بیشتر قشر دانشجو را دارد، گفت: باید طلاب به صورت هدفمند در دانشگاه‌ها تبلیغ کنند و ما اگر بتوانیم دانشگاه را اصلاح کنیم خواهیم توانست بنابر فرموده امام خمینی (ره) مبدأ تحولات بزرگی در جهان اسلام باشیم.

 

وی تصریح کرد: باید مراسم شهادت ائمه (ع) به‌خصوص امام جواد (ع) با استمراری بیشتری در میان نسل جوان برگزار شود تا زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی در میان نسل جوان فراهم شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نسل جوان امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند الگو سازی هستند، یادآور شد: اگر ما بتوانیم به خوبی شخصیت ائمه (ع) به‌خصوص امام جواد(ع) را برای نسل جوان تبیین کنیم موفق خواهیم شد الگو سازی برای نسل جوان را به خوبی انجام دهیم./968/202/ب3

ارسال نظرات