۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۸۷۸۰۳
حج ابراهیمی(11)

حجاج با تعدیل بازارگردی مقدمات خودسازی را فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه کمک به دیگران مقدمه خودسازی است، گفت: حجاج در حج باید با تعدیل میزان بازار گردی خود و خرید کالای داخل برای تهیه سوغات به تولیدکنندگان ایرانی کمک کنند تا اولویت گام خودسازی را در بزرگ‌ترین جنگ اقتصادی دنیا بردارند.
حج
حجت‌الاسلام روح‌الله دانش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه کمک کردن به یک مسلمان در دین مبین اسلام توصیه‌شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین مصداق این روایت می‌تواند کارگران کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدکننده داخلی باشد.
 
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خرید کردن از کالاهای داخلی می‌تواند در تأمین این فریضه مؤثر واقع شود، ابراز داشت: اتکا به نیروی درون در شرایط جنگ یک امری واجب بوده و این در حالی است که کشور عزیزمان در نبردی تاریخی در عرصه اقتصاد با دشمنان اسلام است.
 
 حجت‌الاسلام دانش با اشاره به اینکه حجاج می‌توانند با اقدام روشنفکرانه خود فرصت‌های طلایی را در این جنگ نابرابر برای میهن عزیز خود به وجود آورند، ابراز داشت: در چنین شرایطی خرید از بازارهای داخل یک فریضه است و حجاج با تحریم کالای خارجی می‌توانند به این فریضه واجب در جامعه اسلامی عمل کنند.
 
حجت‌الاسلام دانش با بیان اینکه پیشرفت زندگی یک کارگر ایرانی مسلمان به‌طورقطع در تمام امور اجتماعی می‌تواند مؤثر باشد، گفت: خرید و اعتماد به کالای داخل می‌تواند در حقیقت کمک به یک کارگر مسلمان شیعه باشد و باید در نظر داشت که حقیقت باطن این خرید در زندگی خود شخص خریدار جلوه خواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه حج مظهر وحدت است، گفت: همان‌گونه که جهان شاهد آن است این تضارب آراء مسلمانان سالی یک‌مرتبه به گوش تمام جهانیان می‌رسد.
 
استاد حوزه و دانشگاه حج را یک فرصت ناب برای انتقال تجارب مسلمانان به همدیگر دانست و گفت: دشمنان اسلام از تحقق واقعی این موضوع در هراس هستند به‌نحوی‌که برای تبدیل نشدن مسلمانان به یک اجتماع یکپارچه اهداف و مناسک حج را نشانه رفته و درصدد تخریب آن به هر شکلی برآمده‌اند.
 
حجت‌الاسلام دانش با اشاره به اینکه ارتباط مستقیم مسلمانان جهان در فضای حج فرصتی ناب برای نزدیک‌تر شدن به اهداف اسلام است، گفت: مسلمانان می‌توانند به انتقال تجارب خود به یکدیگر پرداخته تا زمینه شکست قطعی دشمنان اسلام فراهم آید.
 
وی با اشاره به فضاسازی‌های کاذبی که رسانه‌های غربی در حال حاضر علیه جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده‌اند، افزود: برای مثال یک مسلمانی که در فضای کشورهای غربی و با مدیریت رسانه‌های غربی با ایرانی و مسلمانان و شیعیان ایرانی آشنا شده است وقتی‌که در حج با حاجی ایرانی مواجه می‌شود در حقیقت به حقایقی دست می‌یابد که با انتقال این حقیقت می‌تواند سایر مسلمانان را با اهداف خبیث دشمنان اسلام آشنا کند.
 
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه فرصت انتقال تجارب در حقیقت دور زدن سلطه رسانه‌ای استکبارهای جهان است، گفت: حجاج می‌توانند این فرصت را غنیمت شمرده تا در مناسک حج از این سلطه رسانه‌ای عبور کرده و جهان را با حقیقت تمدن اسلامی ایرانی آشنا سازند.
 
حجت‌الاسلام دانش با بیان اینکه این فرصت طلایی برای تمام جهان اسلام در حج فراهم است، اظهار داشت: با تحقق این فریضه الهی فتنه‌های دشمن در همه ابعاد خنثی می‌شود و این فرصت‌ها را جهان اسلام فقط در حج می‌تواند تجربه کند.
 
پژوهشگر حج با اشاره به اینکه جهان اسلام می‌تواند با جریان حج به حل‌وفصل مشکلات کنونی خود بپردازد، گفت: با تقویت وحدت اسلامی فتنه‌های دشمنان علیه مسلمانان خنثی خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حقیقت باطنی و ظاهری رفتارهای حجاج در حج تبلیغ و اشاعه فرهنگ امت اسلامی است، گفت: در این جریان عظیم حجاج باید از رفتارهای خود مراقبت کرده تا عملی که مغایر به سیره اسلام در حج است را انجام ندهند.
 
حجاج باید در نظر داشته باشند که هم در زبان و هم در عمل همدلی و هم‌زبانی جهان اسلام را در حج 94 محقق سازند.
 
حجت‌الاسلام دانش با اشاره به اینکه همدلی و هم‌زبانی در حقیقت اوجی دارد، عنوان کرد: معنویت در حج اوج معنای همدلی و هم‌زبانی در بین مسلمانان است.
 
وی افزود: حجاج باید بدانند که یکی از مهم‌ترین ابعاد پیام مقام معظم رهبری در سال جاری همدلی و هم‌زبانی ملل مسلمان است.
 
پژوهشگر حج با بیان اینکه همدلی و هم‌زبانی معنویت جامعه اسلامی را بالا می‌برد، گفت: این موضوع موجب تقویت اعتماد به خداوند که همان توکل حقیقی باشد می‌شود./921/ت302/ی
ارسال نظرات