۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۲۸۷۹۱۳
معاون اجرایی طرح مدارس امین اصفهان:

اکثر معضلات دانش آموزان ریشه در مسائل اعتقادی دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حق شناس ریشه اکثر معضلات دانش آموزان را در اعتقادات دانست و گفت: عمده آسیب ها مربوط به مشکلات خانوادگی، اعتیاد، فضای مجازی و ارتباطات نامشروع دختر و پسر می شود، دلیل بیشتر مشکلات نا آگاهی خانواده هاست، در مقطع ابتدایی پسرانه با کاهش روحانی مواجه هستیم.
مدارس امين

حجت الاسلام محمد مهدی حق شناس، معاون اجرایی طرح مدارس امین استان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: ما 4 سال پیش با 12 مدرسه شروع کردیم، سال گذشته 150مدرسه درخواست داشتند ولی ما مبلغ کارکشته به این تعداد نداشتیم و 43 مدرسه راپشتیبانی کردیم و امسال70 مدرسه رامی توانیم پشتیبانی کنیم در حالی که درخواست مدارس بیش از این ها است.

 

وی ادامه داد: در مدارس تحت پوشش طرح بیشترین آسیب هایی که مشاهده می شود مربوط به مشکلات خانوادگی، طلاق، اعتیاد و فضای مجازی نظیر لاین و واتس آپ است، بخش دیگری از آسیب ها شامل فضای ارتباطات نامشروع دختر و پسر می شود.

 

معاون اجرایی طرح مدارس امین اصفهان، افزود: ریشه بیشتر این معضلات به خانواده ها برمی گردد، اگرما قبول کردیم که ماهواره به منزل ما بیاید یعنی اینکه قبول کردیم فرد نامحرمی را به منزل خود راه دهیم و به او اجازه دهیم دست روی مسایل اصولی و اعتقادی ما بگذارد، یعنی یک فرد نامحرم بیاید دست دختر یا پسر ما را بگیرد و از محیط خانواده بیرون ببرد.

 

حجت الاسلام حق شناس با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در استفاده از فضای مجازی، بیان داشت: باید زودتر از این ها اقدام می شد، اکثر مشکلات به دلیل عدم آگاهی خانواده هاست، نمی دانند سریال170 یا 440 قسمتی در ماهواره چه چیز را دنبال می کند، مثلاً به ما القا می کند که هیچ اشکالی ندارد یک فرد 25 ساله با یک زن 40 ساله ارتباط مشروع داشته باشد و به خواستگاری او برود، در حالی که دختران 18 ساله ما در منازل مانده اند و امکان ازدواج ندارند.

 

وی گفت: طرح در مدارس دخترانه هم در سه مقطع اجرا می شود و مشاوران مذهبی خواهر به مدارس اعزام می شوند اما در مدارس پسرانه امسال در مدارس سطح 1 و 2 متوسطه که همان راهنمایی  و دبیرستان سابق است، اجرا می شود، در مقطع ابتدایی پسرانه متاسفانه با کاهش روحانیانی که می توانند در این مقطع موفق باشند مواجه هستیم و این مدارس فعلاً با وجود نیاز فراوانی که هست تحت پوشش قرار نگرفته اند.

 

کارشناس مذهبی حوزه، ابراز داشت: وقتی خانواده ها به مسائل تربیتی بچه های خود توجه نمی کنند، معضلاتی که ریشه در اعتقادات دارند، در جامعه گسترش پیدا می کنند و این غفلت خانواده ها و عدم آگاهی آن ها درباره مسائل هویتی خود و فرزندانشان برای آن ها گران تمام خواهد شد و آسیب های فراوانی به کانون گرم خانواده ها وارد می شود. /869/302/ب3

ارسال نظرات