۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۸۸۰۲۱
در جوار شهدای گمنام صورت گرفت؛

رو‌نمایی از پوستر هم‌عهدی با شهدا و ضیافت ستارگان در تهران

خبرگزاری رسا ـ مراسم رو‌نمایی از دو پوستر مرتبط با دفاع مقدس صبح امروز با حضور رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در محل فاطمیه بزرگ تهران و در جوار مزار شهدای گمنام برگزار شد.
رو‌نمايي از پوستر هم‌عهدي با شهدا و ضيافت ستارگان محمود صلاحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با حضور محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، مراسم رو‌نمایی از دو پوستر مرتبط با دفاع مقدس صبح سه‌شنبه 24 شهریور در محل فاطمیه بزرگ تهران و در جوار مزار شهدای گمنام برگزار شد.


امنیت امروز ما، مرهون تلاش شهداست
در ابتدای این مراسم صلاحی با بیان این مطلب که ما در قبال شهدا مسؤولیم، گفت: مردم و مسؤولان ما باید در غیاب شهدا به خانواده این عزیزان سر‌‌کشی کنند و به نیابت از این خانواده‌ها به زیارت قبور شهدا بروند.

وی افزود: استان تهران شهدای بی‌شماری را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و وظیفه ما این است تا در جهت زنده نگه داشتن یاد این عزیزان و حفظ آرمان‌های جبهه و جنگ قدم برداریم.

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان این مطلب که امنیت امروز ما حاصل خون شهدا است، تأکید کرد: در روزگاری که گروه‌های تکفیری در منطقه ما نفوذ پیدا کرده‌اند و در حال قتل و غارت هستند، تنها دلیلی که نظام ما را در برابر این تهدیدات واکسینه کرده است، رشادت‌های زمان جنگ شهدا است.

صلاحی با تشریح برنامه‌های پیش رو معاونت فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ایام هفته دفاع مقدس، بیان داشت: شکل اجرایی این برنامه‌ها به دو صورت عمده برنامه‌ریزی شده است، دسته اول برنامه‌ها عمدتا از سوی فرهنگسرا‌ها و اماکن مختف شهری برگزار می‌شود، سری دوم برنامه‌ها نیز بر عهده مردم، مساجد و پایگاه‌های مختلف بسیج است.

وی با بیان مطلبی درباره برنامه هم‌عهدی با شهدا، اظهار داشت: در این برنامه پیش بینی شده است تا در میادین اصلی شهر و فرهنگسرا‌های مختلف تهران به‌صورت قرعه‌کشی پلاک‌هایی در اختیار مردم قرار بگیرد و از طریق این پلاک‌ها افراد به یک شهید متهعد شوند تا در طول سال با مراجعه به خانواده این شهیدان و غبار‌روبی مزار ایشان دین خود را به فرهنگ شهدات ادا کنند.

صلاحی درباره برنامه ضیافت ستارگان نیز، گفت: در راستای اجرای ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در تلاش هستیم تا با همکاری مردم در محلات مختلف تهران با برگزاری مراسماتی ویژه شهدای همان محلات یاد و خاطره شهیدان عزیزمان را گرامی بداریم، ضمن این‌که در این راه آماده هستیم تا از طرح‌های ارائه شده از سوی مسؤولان محلی حمایت کنیم.

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در پایان و همراه خبرنگاران رسانه‌های مختلف از پوستر‌های هم‌عهدی با شهدا و ضیافت ستارگان رو‌نمایی کرد./856/202/ب2

ارسال نظرات