۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۲۸۸۲۰۵
پیشنهاد امام جمعه بابل برای گسترش فرهنگ ازدواج؛

بنیاد مردمی ازدواج در کشور شکل گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با طرح پیشنهاد تشکیل بنیاد ازدواج در کشور، گفت: برقراری نهاد مردمی بنیاد ازدواج با حضور چهره های موجه، شاخص، مجرب و متدین در کشور یک گام ارزشمند برای ترویج و اشاعه سنت پسندیده ازدواج است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، عصر امروز در جمع زوج های جوان این شهر، به مناسبت سالرزو ازدواج امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س)، گفت: ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) مبدأ نزول برکات الهی بر جامعه بشری شد که دو دریای با عظمت به هم پیوستند و از این پیوند، لؤلؤ و مرجان های زیادی پدید آمد.

 

وی ضمن بیان شاخصه های مهم ازدواج امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س)، افزود: سادگی در ازدواج یکی از شاخصه های ازدواج امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) بود که امروز باید برای پیروان آن حضرت الگویی برجسته باشد.

 

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا و الزهرای بابل، با تاکید بر اینکه باید به جای توجه به تجملات در ابتدای زندگی به معنویات، عشق و محبت میان زوجین توجه شود، خاطرنشان کرد: خداوند متعال به موازات سادگی در ازدواج میان امیرمومنان(س) و حضرت زهرا(س) برکات خود را به این پیوند نازل کرد که از جمله آن، پدیدار شدن فرزندانی بزرگ و با عظمت مانند امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بود.

 

وی با اظهار نگرانی از بالا رفتن سن ازدواج در جامعه و کاهش تمایل جوانان به ازدواج، اظهار داشت: یکی از نگرانی های مهم دست اندرکاران حوزه فرهنگی و اجتماعی در کشور، بالا رفتن سن ازدواج و اهمیت جوانان به موضوعاتی به جز ازدواج است.

 

حجت الاسلام روحانی بر تلاش مسؤولان برای توجه به مساله مهم ازدواج و تشکیل نهادها پایدار خانواده در جامعه، تاکید کرد: پایین آمدن نرخ ازدواج در جامعه اسلامی ما موجب نگرانی و دغدغه‌ متولیان امر است زیرا تولید نسلی سالم، پویا و متعهد برای آینده جامعه اسلامی ما امری ضروری محسوب می شود.

 

وی افزود: ازدواج در اسلام از ارزش بالایی برخوردار است زیرا با پیوند زناشویی، زن و مرد در کنار یکدیگر به تکامل می رسند.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اظهار نگرانی از پدیده ای به نام ازدواج سفید در جامعه گفت: با کمال تأسف یک مسأله بسیار نگران کننده به نام ازدواج سفید در جامعه ما در حال رشد است که تاریک ترین  و سیاه ترین موضوع در ابعاد اجتماعی  محسوب می شود.

 

وی افزود: در ازدواج سفید، یک زن و مرد بدون هیچ مقدمات شرعی و صیغه ازدواجی به مانند دو حیوان یکدیگر را می پسندند و مدتی را با یکدیگر زیر یک سقف زندگی می کنند!

 

حجت الاسلام روحانی عدم توجه به مسائل اجتماعی را موجب آسیب های جدی، خطرناک و جبران ناپذیر برای آینده جامعه عنوان و تصریح کرد: باید یک فضای عمومی در کشور برای ترغیب و زمینه سازی برای ازدواج آسان در جامعه ما ایجاد شود.

 

وی با طرح پیشنهاد برای تشکیل بنیاد ازدواج در کشور، اظهار داشت: برقراری نهادهای مردمی مانند بنیاد ازدواج در شهرها از سوی چهره های موجه، شاخص و متدین در مناطق مختلف کشور یک گام ارزشمند برای ترویج و اشاعه سنت پسندیده ازدواج است.

 

امام جمعه بابل به بخشی از کارکردهای این بنیاد با توجه به گسترش شهرها و عدم آشنایی مردم با یکدیگر در جهت گزینش یک همسر همسان، تصریح کرد: ساماندهی امر ازدواج در جامعه به ویژه شهرهای بزرگ، آشنا کردن جوان ها بر اساس هم کفو بودن، زمینه سازی برای مقدمات ازدواج های ساده، مشاوره در پایدار سازی زندگی مشترک از جمله کارکردهای بنیاد ازدواج است.

 

وی افزود: متاسفانه نیاز جامعه به وجود مراکزی مانند بنیاد ازدواج سبب شد تا برخی از افراد در شبکه های اینترنتی و فضای مجازی اقدام به راه اندازی مراکزی مجازی درباره ازدواج کنند که بسیاری از آنها خسارت های زیاد را به افراد جامعه وارد کردند.

 

حجت الاسلام روحانی خواستار توجه به این پیشنهاد شد و تاکید کرد: اگر بنیاد و نهادی مردمی در حوزه ازدواج با حضور افراد قابل اعتماد شکل بگیرد، می تواند خدمت بزرگی در جامعه نسبت به مسأله ازدواج درکشور انجام دهد./1313/202/ب1

ارسال نظرات