۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲
کد خبر: ۲۸۸۲۵۱
امام جمعه موقت کاشان:

حفظ استعدادها، گزینش کنترل شده و بهره مندی از عناصر متعهد ازعوامل نشاط طلبگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان با بیان این که دو محور علم و تقوا در حوزه علمیه راهگشای مؤمنان و متقین و هدایت گر علما و عوام جامعه است، گفت: عدم انتقال ذخائر علمای گذشته موجب عدم نشاط طلبگی می شود.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام

حجت الاسلام علی احتشام، امام جمعه موقت کاشان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که حوزه علمیه یک نهاد مستحکم و قوی و نگهبان فرهنگ شیعی در طول قرون متمادی بوده است، گفت: دو محور علم و تقوا در حوزه علمیه راهگشای مؤمنان و متقین و هدایت‌گر علما و عوام جامعه است.

 

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد توسعه حوزه های علمیه در بخش کمی و کیفی بوده ایم که این نهاد در بخش هایی مناسب عمل کرده و در بخش هایی نیاز به تحول جامع وجود دارد.

 

حجت الاسلام احتشام گفت: اگر حوزه های علمیه خواهان ارسال پیام آسمانی دین و انقلاب اسلامی برای نیروهای اصیل ارزشگرای داخلی و خارجی هستند، باید در آموزش، پرورش و گزینش ها بر عنصر نوگرایی با حفظ سنت های قدیم تأکید داشته باشند.

 

امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر این که پویایی فرهنگ شیعی با اهتمام بر سنت های صالح می تواند انقلاب اسلامی را پر نشاط برای هدایت همه مسلمانان و مستضعفان جهان حفظ کند، گفت: باید در تمام زمینه های علوم اسلامی با توجه به علوم دینی و پیشرفت های به روز بشری، عناصر اساسی در بالندگی مکتب بشری حفظ شود.

 

استاد حوزه علمیه قم، علم، ایمان و باور قوی را موجب هدایت ملت های مظلوم دانست و گفت: علم منهای تقوا و تقوای منهای علم و هردوی آن منهای بصیرت، راهگشای بشریت نخواهد بود.

 

وی، حفظ ظرفیت و استعدادهای داخلی اشخاص، گزینش های کنترل شده از نیروهای جدید و استفاده از عناصر متعهد قوی در القای منابع دینی را از عوامل نشاط طلبگی عنوان کرد و گفت: اگر اساتید حوزه علمیه بتوانند آنچه را خود با نشاط تلقی کرده اند را به نسل جدید علمی منتقل کنند، قطعا نشاط علمی برای طلاب جدید به وجود خواهد آمد.

 

حجت الاسلام احتشام با تأکید بر استفاده از ظرفیت های اساتید و طلاب در راستای تحقق آرمان ها در حفظ مکتب تشیع با استفاده از راهکارهای امام راحل، مراجع به ویژه رهبر معظم انقلاب، گفت: از این طریق می توان نسل جدید در حوزه های علمیه را بانشاط و شادابی بیشتر تربیت کرد، اما عدم انتقال ذخائر علمای گذشته موجب عدم نشاط طلبگی می شود./1307/302/ب3

ارسال نظرات