۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۲۸۸۲۷۷
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

قرآن کریم ابزاری برای تقریب و وحدت جامعه اسلامی قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی با بیان این‌که قرآن کریم را باید ابزاری برای تقریب و وحدت جامعه اسلامی قرار دهیم و عترت را دقیقا در کنار آن تماشا کنیم، گفت: در دین مبین اسلام مأمور آن هستیم که بهترین امکانات را در اختیار حوزه قرآن و عترت قرار دهیم.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امروز در نخستین جلسه هفته قرآن و عترت که در دفتر نمایندگی ولی فقیه در سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: باید قرآن کریم را ابزاری برای تقریب و وحدت قرار دهیم.

 

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ما می‌توانیم قرآن و عترت را دقیقا در کنار هم تماشا کنیم؛ زیرا که قرآن و عترت را نمی‌شود از هم جدا کرد.

 

وی عنوان کرد: اگر به فعالیت‌های قرآنی شکل حکومتی بدهیم در بسط و گسترش فرهنگ علوم قرآنی در لایه‌های جامعه ناموفق خواهیم بود.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: با مردمی کردن فعالیت های قرآنی آرام آرام قرآن جایگاه خود را پیدا می کند.

 

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: هر چقدر فعالیت‌های قرآنی شکل حکومتی پیدا کند و از مردمی‌کردن فاصله بگیریم در آینده مشکلات فراوانی گریبان جامعه را خواهد گرفت.

 

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه در نگاه ما عترت جوهر قرآن است، اضافه کرد: در دین مبین اسلام مأمور آن هستیم که بهترین امکانات را در اختیار حوزه قرآن و عترت قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه برای مردمی کردن کردن فعالیت های قرآنی به توافق جمعی نیازمند هستیم، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه قرآن باید شناسایی شود و دامنه فعالیت آن‌ها را افزایش داد./831/202/ب2

ارسال نظرات