۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۸۸۳۸۴
رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی:

اشعار و اندیشه‌های شهریار برگرفته از معارف اهل‌بیت و جهان‌بینی الهی اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی انقلابی اشعار شهریار، گفت: شهریار تحت تأثیر روشنفکران عرصه خود که در ارتباط با آن‌ها بود، قرار نگرفت و همچنان در مسیر خود و اندیشه‌های خود که برگرفته از معارف اهل بیت(ع) و جهان بینی الهی اسلامی است استوار و ثابت ماند.
محسن مؤمني شريف، رييس حوزه هنري

به گزارش خرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن مؤمنی، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، در کنکره بزرگداشت شهریار، با اشاره به توجه شاعران ارزشی در احیای هویت ملی و اهتمام به ارزش های دینی، ابراز داشت: شاعران در این عرصه غنابخشی و هویت آفرینی کردند.

 

وی توجه شاعران به ارزش های دینی و انقلابی را مورد تأکید قرار داد و افزود: شاعرانی چون خاقانی، قطران و شهریار که سرآمد شاعران بزرگ و ارزشی است، در توجه به ارزش های مردم و تعصبات دینی قابل توجه بوده اند.

 

رییس حوزه هنری انقلاب ادامه داد: شهریار تحت تأثیر روشنفکران عرصه خود که در ارتباط با آن ها بود قرار نگرفت و همچنان در مسیر خود و اندیشه های خود که بر گرفته از معارف اهل بیت(ع) و جهان بینی الهی اسلامی است استوار و ثابت ماند.

 

وی با اشاره به ویژگی خاص شعر شهریار، بر الهی و قرآنی بودن شعر وی تأکید کرد و ادامه داد: شعر شهریار برگرفته منشئات تخلی وی نبود، بلکه ریشه در وحی الهی و تعلیمات انبیاء و ائمه(ع) داشت، بارزترین ویژگی خاص شعر وی سر سائیدن در پای وحی بود.


مؤمنی با اشاره به ویژگی انقلابی شهریار، تصریح کرد: شهریار شاعری بود که پیش از دیگران به انقلاب روی آورد و اعتقاد داشت، شهریار پیش از انقلاب با مردم بود و با انقلاب و همراه با انقلابیون از این حرکت بزرگ دفاع کردند.

 

وی با اشاره به تعدادی از اشعار انقلابی شهریار، ابراز داشت: شهریار شعر های بسیاری در شأن رهبری، انقلاب و ارزش های اسلام ناب محمدی سرودند، این شاعر ارزشمند بیش از 50 قطعه شعر را در موضوعات انقلابی و ارزشی سرودند و تقدیم نظام و انقلاب کردند./854/202/ب2

ارسال نظرات