۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۸۸۴۲۰
حجت الاسلام ناطق نوری:

شهریار بر خلاف جریان روشنفکری انقلابی ماند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت استاد شهریار بر خلاف جریان روشنفکری، که با ژست روشنفکری خود را از جریان انقلاب کنار کشیدند، در مسیر انقلاب حرکت کرد.
حجت‌الاسلام علي اکبر ناطق نوري، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، در آیین گشایش کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار، با اشار به ارتباط معنوی استاد شهریار با حافظ، اظهار داشت: این ارتباط خاص استاد شهریار متجلی در اشعار و روح شعری وی است.

 

وی با اشاره به روحیه انقلابی و ارزشی این شاعر بزرگ، تصریح کرد: در اوایل انقلاب روشنفکران و شعرا انتظار حضور شهریار را در صف مدافعان انقلاب و ارزش های انقلابی را نداشتند، از این رو این شاعر عظیم مورد بی مهری و کم توجهی جمعی از آنها قرار گرفت.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شهریار را شاعری متعهد و انقلابی عنوان کرد و ادامه داد: علت ماندگاری و نماد شعر و ادب قرار گرفتن وی، شور و معنویت شعر شهریار است، بنابراین این استحکام و زیبایی شعر شهریار نبود که وی را ماندگار کرد.

 

وی با اشاره به اخلاص و الهی بودن اشعار شهریار، خاطرنشان کرد: استاد شهریار بر خلاف جریان روشنفکری، که با ژست روشنفکری خود را از جریان انقلاب کنار کشیدند، در مسیر انقلاب حرکت کرد و در حقیقت در تراز شاعرانی چون فرزدق بود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شهریار را در مسیر انقلاب و حقیقت ثابت قدم عنوان کرد و ادامه داد: شهریار شاعری الهی و به دور از مادیات بود و از عشق زمینی به ملکوت رهسپار می شود، شهریار در بند عشق زمینی شعر نسرود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهریار در کنار عشق به اهل بیت(ع)، با احترام به پدر و مادر خود زیباترین تعابیر را به کار می بندد و دل ها را به لرزه می اندازد، ظرف دل استاد شهریار به قدری بزرگ بود که توانست به ملکوت رهسپار شود./854/پ202/ج

ارسال نظرات