۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۱
کد خبر: ۲۸۸۵۵۷
استاد حوزه علمیه:

شهادت، بهترین معامله با خداست

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای مرکزی قرار‌گاه عمار با اشاره به موضوع شهادت، گفت: شهادت بهترین معامله با خدا و در اصل یک زندگی ابدی است که خداوند در مقابل زندگی دنیوی عطا می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب شامگاه چهار‌شنبه 25 شهریور در دوازدهمین یادواره شهدای بسیج مسجد لولاگر، گفت: در خصوص پرداختن به موضوع شهدا باید سه موضوع اصلی را در نظر داشت، مورد اول این‌که آیا شهدا برنده شدند و یا بازنده، مورد دوم این است است که شهدا زنده هستند چه معنا و مفهومی دارد و سوم این‌که نتیجه شرکت در جنگ از سوی شهدا چه چیزی شد.



وی افزود: خداوند تمام اشیا را برای انسان خلق کرده است، اما یک سرمایه برای انسان است که نمی‌شود آن‌را برای آیندگان حفظ کرد و آن عمر است از این رو فرد تا وقتی نمی‌داند چقدر از عمرش باقی است دست به هر عملی می‌زند اما وقتی به دلایلی همچون مریضی اگر از آینده خود با‌خبر شد حتی کوچک‌ترین گناهان را نیز انجام نمی‌دهد.



استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: در قبال عرضه عمر به دنیا، جهان یک نوع پاداش می‌دهد و در خصوص ارائه عمر به پرودگار نیز خدا یک نوع دیگر به فرد هدیه می‌دهد، متاعی که دنیا به فرد در قبال عمر می‌دهد در نهایت می‌تواند یک قصر بزرگ و یا برج مجلل باشد ضمن این‌که فرد نمی‌تواند از این جایزه برای همیشه استفاده کند.



حجت الاسلام والمسلمین طائب، افزود: خداوند به کسی که عمر خود را تنها به او می‌فروشد بهشت را عطا می‌کند، جایزه‌ای که محدودیت مکانی ندارد و در حصار زمان نیز نمی‌گنجد.



وی در خصوص زنده بودن همیشگی شهدا بیان داشت: این تفکر که می‌گویند شهید زنده است فراتر از وجود روح است یک تفاوت با جهان پس از مرگ دارد، زیرا شهدا در اختیار خود ابزاری دارند که از طریق آن می‌تواند همچنان از روح خود استفاده کنند.



رییس شورای مرکزی قرار‌گاه عمار اضافه کرد: اگر امام علی(ع) شهید نمی‌شد تمام می‌شد، به این دلیل شهادت اهمیت فراوان دارد./856/203/ب1

ارسال نظرات