۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۲۸۸۵۶۳
مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین ‌کاشان:

آیت الله خزعلی الگوی حافظان نهج البلاغه در ایران بود

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان، آیت الله ابوالقاسم خزعلی حافظ کل قرآن و نهج البلاغه را الگوی حافظان نهج البلاغه ایران و یکی از مشوقان اصلی حفظ این کتاب شریف در کاشان دانست.
آيت الله ابوالقاسم خزعلي آيت الله ابوالقاسم خزعلي و آيت الله نمازي آيت الله خزعلي در تجليل از حافظان نهج البلاغه كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان چهارشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران با تسلیت رحلت آیت الله ابوالقاسم خزعلی، ضایعه ازدست دادن این شخصیت بزرگوار را برای جامعه اسلامی ایران به ویژه در وادی نهج البلاغه وحافظان آن بزرگ دانست و گفت: حافظان نهج البلاغه کاشان وام دار تشویق ها و حمایتهای معنوی آیت الله خزعلی هستند.

 

وی افزود: آیت الله خزعلی درابتدای راه فعالیت این مؤسسه، دوم مرداد ماه سال 84 در دیدار با حافظان نهج البلاغه که درآن زمان کمتر از انگشتان یک دست بودند گفت، خرسندم که با چند جوان و نوجوان و حتی خردسال 10 ساله ای روبرو شدم که عده زیادی از آنها حافظ قرآن و نهج البلاغه و چند نفری حافظ صحیفه سجادیه و خطبه غراء حضرت زهرا سلام الله علیها بودند.

 

 حجت الاسلام حسن زاده، حضور و سخنرانی به یاد ماندنی آیت الله خزعلی در 29 آذرماه 87 در مراسم تجلیل از20 حافظ کل نهج البلاغه کاشان و تجلیل با شکوه ایشان از حافظان نهج البلاغه را اقدامی موثر در تثبیت و پیشبرد فعالیت حفظ نهج البلاغه درکاشان و ایران اسلامی دانست.

 

مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان گفت: در دیدارهای خود با آیت الله خزعلی، وی فعالان در مؤسسه امیرالمومنین کاشان را به ثبات قدم در راه تربیت حافظان نهج البلاغه تشویق می کرد و امروز  پس از یک دهه از نخستین دیدار با ایشا ن ضمن تأثر شدید از رحلت ایشان، خرسندیم که درتأئیدات سخنان وی، تعداد حافظان کل نهج البلاغه 10 برابر شده است.

 

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت الله خزعلی افزود: ویژگی منحصر به فرد رییس بنیاد بین المللی غدیر این بود که تمام عمر خود را صرف ارادت به مولا امیرالمومنین (ع) و ترویج و احیای غدیر و جهانی کردن آن کرد.

 

وی یاد آور شد: آیت الله خزعلی اعتقاد داشت، علی(ع) شخصیتی است که اگر کسی زیر شعار اسلام هم نباشد باید امیرمومنان(ع) را بپذیرد.

 

لازم به ذکراست، آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی، عضو شورای نگهبان برای 20 سال، عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس بنیاد بین‌المللی غدیر بود.

 

شایان ذکر است، مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، فعالیت خود را از سال 1382 شروع کرد و تاکنون مفتخر به تربیت 42 حافظ کل نهج البلاغه و نزدیک به یکصد حافظ قسمت هایی ازاین کتاب شریف برای نخستین بار در جهان تشیع و کسب بیش از50 مقام برتر کشوری در مسابقات سراسری نهج البلاغه شده است که شعار «کاشان شهرنهج البلاغه» و انتخاب این مؤسسه به عنوان «موسسه برگزیده وبرتر کشور»درحوزه آموزش نهج البلاغه در دومین آیین تکریم از خادمان نهج البلاغه گواه بر این عملکرد است./1307/203/ب1

ارسال نظرات