۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۸۸۶۴۲

نشست ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز با حضور اعضا، به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز با حضور اعضا، به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست، قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: امسال درصد بسیار زیادی از اعتبارات استانی را در مسائل فرهنگی به خصوص دو طرح بزرگ کنگره شهدا و زائرسرای مشهد هزینه کرده ‌ایم.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که باید جلسات در ادارات و نهادهای دولتی طوری برنامه‌ ریزی شوند که تا رسیدن وقت نماز تمام شوند، ادامه داد: از مهر امسال و همزمان با شروع مدارس ماهی یکبار و به صورت تصادفی جهت اقامه نماز در مدارس حضور خواهم یافت.

 

در ادامه این نشست حجت‌ الاسلام رحمت‌الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه‌الزهرا(س) افزود: 85 دستگاه دولتی در استان فرم درخواست مبلغ جهت اقامه نماز در ادارات را تکمیل و به ستاد تبلیغات فرستاده ‌اند و 95 درصد از این 85 دستگاه نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که نماز جماعت تشکیل و بقیه هم به دلیل مشکلاتی چون نبود مکان مناسب، کمبود اعضا جهت اقامه نماز یا نبود امام جماعت نمی‌ توانند نماز جماعت را برگزار کنند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: حق‌ الزحمه حداقلی ائمه جماعت را بعد از هم ‌فکری و تبادل نظر و با توجه به متأهل یا مجرد بودن، سطح سواد روحانی و سابقه او مشخص کرده ‌اند.

 

حجت ‌الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، با قرائت دستور جلسه اعم از طرح ساماندهی ارسال مبلغ به ادارات، تولید و ضبط نماز جماعت فاخر از اقشار مختلف مردم، نمازخانه بین‌ راهی در محل پلیس‌ راه اصفهان- شهرکرد و گزارش اقدامات طرح گلبانگ محمدی جهت اشاعه فرهنگ اذان بیان داشت: طرح عشایری یاوران نور و ارسال 30 مبلغ به مناطق عشایری و چادرنشین در شهرستان‌ های اردل، کوهرنگ و لردگان انجام گرفته است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری چهارمین مسابقه وبلاگ‌ نویسی نماز در استان اظهار داشت: در کنار این برنامه و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاهی با عنوان معراج برگزار شد که طی آن تمام ادارات و نهادهایی که در حوزه نماز فعالیت داشته ‌اند به ارائه فعالیت هایشان در این زمینه پرداخته ‌اند.

 

در پایان این نشست نیز مهرداد عظیمی، مدیرکل صدا و سیمای استان چهار محال و بختیاری با بیان این که دغدغه اصلی مسؤولان فرهنگی استان باید هرچه پررنگ‌تر شدن نمازهای جماعت محلات باشد، افزود: اگر به این حوزه بیش از پیش پرداخته شود خود به خود رغبت لازم در بچه‌ ها جهت اقامه نماز در مدارس نیز به وجود خواهد آمد./6457/202/ب3

 

ارسال نظرات