۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۸۸۷۰۰
با حضور اندیشمندان کشوری و بین‌المللی صورت می گیرد؛

ویژه برنامه‌های شبکه جهانی الاهواز در دهه ولایت

خبرگزاری رسا ـ مدیر شبکه جهانی الاهواز از تولید ویژه برنامه های این شبکه با حضور اندیشمندان کشوری و بین‌المللی به مناسبت دهه ولایت و ماه ذی الحجه خبر داد.
حجت الاسلام پيمان علي نژاد  ، مدير شبکه جهاني الاهواز

حجت الاسلام پیمان علی نژاد، مدیر شبکه جهانی الاهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که شبکه جهانی الاهواز در راستای ترویج مکتب اهل بیت(ع) و سیره و روش زندگانی این بزرگواران فعالیت خود را آغاز کرده و همواره این مسأله را محور کارهای خود قرار داده است، ادامه داد: در این راستا نیاز است که برنامه هایی با این موضوع و با حضور کارشناسان علوم دینی تولید و پخش کند که اقدام به این امر کرده است.

 

این مقام مسؤول با تأکید براین که دست اندرکاران شبکه جهانی الاهواز ضرورت دیدند که از کارشناسان علوم دینی شهر مقدس قم همراه با کارشناسان خوزستانی برای حضور در برنامه ها و تولید و ضبط مراسم سخنرانی استفاده کنند، ادامه داد: 64 برنامه با حضور 10 کارشناس علوم دینی ویژه ماه ذی الحجه تولید شده است.

 

حجت الاسلام علی نژاد بیان داشت: فضیلت دهه اول ماه ذی الحجه، دهه ولایت، انتهای ماه ذی الحجه، امامت و ولایت، غدیر در کتب اهل سنت، تفسیر موضوعی قرآن، معرفت حجت، تفاوت خلافت و امامت از موضوع برنامه های تولید شده است.

 

قائم مقام شبکه جهانی الاهواز گفت: آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله علی کورانی، مؤلف و محقق عرصه مهدویت، آیت الله نجم الدین مروجی طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام محمد جعفر طبسی، مدیر گروه گلشن ابرار، آیت الله سیدعبدالصاحب موسوی، از علمای استان خوزستان و استاد حوزه علمیه و آیت الله سید محمد امام، امام جمعه شوش و حجت الاسلام سید طالب موسوی از کارشناسان این برنامه هستند.

 

این مقام مسؤول بیان داشت:به مناسبت گرامیداشت ایام ماه مبارک ذی الحجه، شبکه جهانی الاهواز به منظور تبیین جایگاه معنوی این دهه و جهت دعوت بییندگان به خود سازی و جلوه دادن این عبادت بزرگ برایآگاهی بخشیدن به مردم و به خصوص زائران عزیزی که عازم سرزمین وحی شدند، برنامه‌های ویژه‌ای تحت عنوان «لیال عشر» را تدارک دیده است.

 

وی با اشاره به این که محتوای این برنامه‌ها را در راستای تحقق شعار حج سال جاری با عنوان «حج؛ معنویت، بصیرت و همدلی اسلامی» برنامه ریزی و ضبط و تولید شده اند، ادامه داد: در این برنامه‌ به منظور اطلاع‌رسانی موضوعات مرتبط با حج، آیت الله سیدعلی حسینی، از علمای اهواز و استاد حوزه به عنوان کارشناس دینی حضور خواهند داشت؛ مدت این برنامه 75 دقیقه و در 10 قسمت خواهد بود. این برنامه ساعت 9 شب به طور زنده پخش می شود که در میان برنامه ها، مصاحبه ای 10 دقیقه ای با آیت الله سید محمد امام، امام جمعه شوش ارائه خواهد شد و همچنین در این برنامه مبتهل بین المللی سید کریم موسوی به ارائه برنامه می پردازند.

 

وی با اشاره به دیگر برنامه های شبکه جهانی الاهواز به مناسبت عید غدیر و دهه ولایت ادامه داد: به این مناسبت ویژه برنامه های «البحر الابیض»، «عیدالولایه»، «مساء الاهواز» تولید می شوند که از آیتم های آن می توان سخنرانی کارشناسان دینی، ارتباط تلفنی، پخش گزارش های مردمی، مولود و شعر خوانی توسط ذاکران اهل بیت(ع) را نام برد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که برنامه های «عید الولایه» و «همایش ولایت» که در تاریخ 9 و 10 مهرماه سال جاری برگزار می شود، به صورت زنده پوشش داده خواهند شد، بیان داشت: پیش بینی شده در نزدیک به 50 نقطه استان خوزستان که در آنها اجتماعات عید غدیر باشکوه انجام می شود پوشش تصویری انجام شود که از این تعداد 22 نقطه تعیین و دیگر نقاط تا روزهای آینده مشخص خواهند شد.

 

حجت الاسلام علی نژاد با بیان این که ویژه برنامه «نسیم الولاء» در قالب 20 برنامه 50 دقیقه ای با محتوا شعر ولایی تولید خواهد شد، افزود: نزدیک به 50 برنامه گفت و گو محور با حضور اندیشمندان کشوری و بین المللی و با موضوع ولایت به مدت10 الی 15 دقیقه ای تولید می شوند.

 

مدیر شبکه جهانی الاهواز گفت: برنامه های «شرح زیارت غدیر» توسط آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، «شرح خطبه غدیر» توسط آیت الله حیدری، «فی رحاب نهج البلاغه» توسط شیخ عبدالله مجدم در قالب 10 برنامه ده دقیقه ای تولید خواهند شد.

 

قائم مقام شبکه جهانی الاهواز با اشاره به تولید ویژه برنامه «الغدیر فی التاریخ» با سخنرانی سید شعاع فاخر با محور تبیین فلسفه این مناسبت در قالب 10 برنامه 10 دقیقه ای، اظهار داشت: برنامه ایی با عنوان پاسخ به شبهات ولایت و امامت توسط سید محمد موسوی در قالب 30 برنامه 10 قسمتی تولید می شود./9453/202/ب3

ارسال نظرات