۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۸۸۷۶۳
زنان مسلمان مبارز در بیانیه ای مطرح کردند؛

ضرورت محاکمه گروه‌های تکفیری و عاملان جنایات علیه زنان و کودکان

خبرگزاری رسا ـ زنان مسلمان مبارز در همایش «زنان و توسعه پایدار» خواستار محاکمه عاملان جنایت های فجیع گروه های تکفیری و افراطی گرایانه علیه زنان و کودکان شدند و از حامیان این کشورها خواستند تا از حمایت های خود از گروه های تکفیری دست بردارند.
زنان مسلمان

به گرازش خبرنگار خبرگزاری رسا، در دومین همایش «زنان و توسعه پایدار با موضوع کارآفرینی و اشتغالزایی» که به مدت دو روز در سالن مروارید خلیج فارس نمایشگاه های بین المللی در حال برگزار شد پس از برپایی نشست تخصصی بیانیه پایانی نشست اعلام شد.

 

در این مراسم که برخی مقامات زن جمهوری اسلامی ایران از جمله شهین دخت ملاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، الهام امین زاده معاون حقوقی رییس جمهوری، دلبر نظری وزیر امور زنان افغانستان و برخی مقامات دیگر کشورهای خارجی حضور داشتند، مسوولان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در رابطه با جایگاه اجتماعی زنان و تأکید بر مقابله با خشونت تکفیری داعش در منطقه علیه زنان خواستار مقابله با این گروه ها شدند.

 

متن کمپین زنان مسلمان مبارز علیه تروریسم و افراطی گرایی به این شرح است:

 

با تأکید بر این مهم که دین مبین اسلام شأن و کرامت انسانی بی بدیلی را برای زنان ترسیم نموده است هر گونه خشونت و افراطی گری را علیه بشریت بویژه زنان و کودکان نهی نموده است.

 

و با اذعان به این موضوع که امنیت و صلح لازمه رشد و تعالی بشریت و توسعه پایدار می باشد و جنگ و افراطی گریی مانع توسعه و رفاه جوامع بشری است.

 

و با اذعان بر لزوم اقدام برای ریشه کن کردن فقر بیکاری و توسعه نیافتگی به عنوان منشأ اصلی تقویت افراط و افراطی گرایی و جذب نیرو به گروهای تروریستی با یاد آوری قطعنامه جهانی عاری از خشونت و افراطی گرایی و قطعنامه های شورای امنیت ویژه 1325 و 1122 در خصوص زنان صلح و امنیت بین المللی و سایر اسناد بین المللی و سایر اسناد مرتبط با موضوع و افزایش مشارکت زنان در سطوح تصمیم گیری در امور مربوط به حل و فصل منازعات.

 

و با تصریح بر اینکه اقدامات تروریستی و خشونت افراطی گرایی ددمنشانه توسط گروهک های تروریستی و تکفیری، داعش، طالبان، القاعده، بوکوحرام و النصره ...پس از کشتار و جنایات فاحش رژیم غاصب اسرائیل در جهان بی سابقه بوده است.

 

و با این باور مهم که زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه و همچنین محوریت اصلی خانواده و از سوی دیگر آسیب پذیرترین گروه در مناقشات و نامنی انگیزه و نقشی مهم در مبارزه با خشونت و افراطی گرایی دارند.

 

با تاکید مجدد بر اینکه افراط گرایی خشونت آمیز در تمام اشکال و مصادیقش نمی تواند و نباید با هر مذهب ملیت تمدن یا گروه قومی توامان در نظر گرفته شود.

 

و با شناسایی ضرورت اهتمام همبستگی و همکاری بین المللی برای پیشگیری از تشکیل گروه های خشونت طلب و افراطی گرا و لزوم اتخاذ یک رویکرد جامع برای مقابله با افراط گرایی خشونت بار و شرایط منجر به گسترش آن؛

ما زنان مسلمان مبارز علیه تروریسم و افراطی گربر موارد ذیل توافق می نماییم:

 

1- از دولت ها و ملت های مسلمان می خواهیم با احترام به اصول و ارزش های اسلامی شان و کرامت حقوقی بدیل زن در اسلام را تبیین و رعایت نمایند.

2- از دولت ها می خواهیم آموزش اصول و ارزش های اسلامی و ترویج فرهنگ صلح و دوستی و احترام به حقوق بشر و آزادی های اساسی را در جامعه بویژه کانون خانواده ها مورد توجه قرار دهند.

3- از زنان آزاده جهان می خواهیم با شناخت کامل نست به اسلام و ماهیت ضد اسلامی گروهای تروریستی و افراط گرا و اقدامات جنایتکارانه ی آنها را از پیوستن به آنها اکیدا خوداری نمایند.

4- هدف قراردادن غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان در نقض حقوق بین الملل به ویژه حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه از ناحیه افراط گرایان خشونت طلب و همچنین اقدام برتی اخلال و انحراف در توسعه پایدار در جوامع مختلف را محکوم می کنیم.

5- از سازمان ملل متحدد و دادگاه های کیفری ملی و بین المللی می خواهیم عاملان جنایت های فجیع علیه زنان و کودکان که توسط گروهک های تروریستی و افراط گرا در حال انجام است را به اشد مجازات برسانند.

6- از سازمان همکاری های اسلامی بویژه وزای امور زنان کشورهای اسلامی می خواهیم با بهرهمندی از ظرفیت این سازمان و رسانه های جمعی زمینه  همکاری و هم افزایی زنان مسلمان برای مبارزه با این اعمال ضد دینی و تعقیب مجازات عاملان آن را فراهم نمایند.

7- از کشورهای حامی گروهک های تروریستی و افراط گرا می خواهیم ضمن قطع حمایت ها از خرید نفت و آثار باستانی و میراث فرهنگی کشور ها از این گروها خودداری نمایند.

8- از کشورهای مقصد قربانیان گریزان از اقامات تروریستی و افراطی گرایی می خواهیم ضمن صیانت و احترام به حقوق این افراد بویژه زنان و کودکان بر طبق مقررات بین المللی با آنها بر خورد نمایند.

9- از دولت های اسلامی و ملت های مسلمان بویژه زنان مسلمان می خواهیم با انسجام و اتحاد بر مدار اسلام حقیقتی به مبارزه قاطع با گروه های تروریستی و افراطی بپردازند.

10- از آحاد جامعه بشری می خواهیم با کمک های انسان دوستانه به قربانیان نقض های فاحش حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه در این خشونت ها و افراطی گرایی ها التیامی برآلام آن ستمدیدگان باشند.

11- تقاضای توفیق فوری و پایان بخشیدن به کلیه اعمال خشونت آمیز و افراطی گری را داریم.

از تمامی وجدان های بیدار و آزاده می خواهی به این کمپین ما را در تحقق جهانی عاری از خشونت و افراطی گرایی مدد نمایند./818/202/ب1

ارسال نظرات