۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۲۸۸۷۹۸
کارشناس مسائل دینی:

عزاداری برای امام حسین ضامن حفظ ارزش های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی ترویج معارف دینی در شرایط مختلف را مستلزم صرف هزینه های مادی و اجتماعی دانست و گفت: با بررسی تاریخ اسلام همواره افراد و گروه هایی را مشاهده می کنیم که برای نشر تعالیم اسلام از جان و مال و تمام داشته های خود گذشته اند.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد مهدی الصاق کارشناس مسائل دینی در مراسم قرائت دعای ندبه که صبح امروز در مسجد امام حسین(ع) شهر منظریه شهرضا برگزار شد عنوان کرد: قیام برای رضای خدا و بر اساس شرایط موجود از جمله تکالیف هر مسلمانی است زیرا در بسیاری از موارد امر اسلام جز به قیام و شهادت محقق نمی شود.

 

 

وی در ادامه امام خمینی(ره) را مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله برشمرد و تصریح کرد: هیچ کسی منکر فضائل امام راحل(ره) نیست زیرا قیام جهانی ایشان احیا کننده اسلام حقیقی در جهان بود.

 

 

کارشناس مسائل دینی قیام عاشورا را زمینه ساز قیام جهانی حضرت مهدی(عج) دانست و تأکید کرد: واقعه عاشورا اسلام از دست رفته را زنده کرد و باعث تحرک و پویایی جامعه اسلامی شد و همانگونه که تمامی قیام های مسلمانان در طول تاریخ متأثر از عاشورا بوده، قیام امام زمان(عج) نیز متأثر از آن خواهد بود.

 

 

حجت الاسلام الصاق با اشاره به نزدیکی ماه محرم و ایام عزا داری حضرت اباعبدالله(ع) گفت: عزا داری برای امام حسین(ع) ضامن حفظ ارزش های اسلامی و موجب ترویج فرهنگ شیعه در جهان خواهد بود.

 

 

وی ایمان، صداقت، پاکدامنی و تزکیه نفس را از جمله موامل موفقیت در برپایی عزا داری های مفید و ثمر بخش دانست و تصریح کرد: پدران و مادران ما همواره در طول تاریخ با نهایت خلوص نیت برای عزا داری امام حسین(ع) پیش قدم می شده اند و همین مسأله یکی از عوامل ماندگاری عزاداری ها تا روزگار ما بوده و ما نیز باید با تأسی به آموزه های دینی این ارزش ها را در خود ایجاد کنیم.

 

 

کارشناس مسائل دینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرازهایی از دعای ندبه اظهار کرد: برگزاری مراسم های دعا و توسل باید ابزاری برای توجه به مضامین و محتوای اینگونه متون باشد.

 

 

حجت الاسلام الصاق ترویج معارف دینی در شرایط مختلف را مستلزم صرف هزینه های مادی و اجتماعی دانست و گفت: با بررسی تاریخ اسلام همواره افراد و گروه هایی را مشاهده می کنیم که برای نشر تعالیم اسلام از جان و مال و تمام داشته های خود گذشته اند./868/202/ب1

ارسال نظرات