۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۸۹۱۲۹
مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

فلسفه غدیر حفظ اسلام و هدایت بندگان خدا به سوی کمال است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که واقعه غدیر سند عزت و افتخار مسلمانان است، به فلسفه غدیر اشاره ‎کرد و گفت: فلسفه غدیر حفظ اسلام و هدایت بندگان خدا به سوی کمال است.
حجت الاسلام ملک محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلامعلی ‌رضا ملک‏ محمدی، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری دهه امامت و ولایت این استان، با تبریک دهه امامت و ولایت، عید سعید غدیر خم را عید واقعی تمام مسلمانان دانست و تلاش در راستای بیان ابعاد و لایه‌ های پنهان و مهجور مانده واقعه غدیر را از وظایف مهم امروز خواص جامعه برشمرد.

 

وی با بیان این که واقعه غدیر سند عزت و افتخار مسلمانان است، به فلسفه غدیر اشاره کرد و افزود: فلسفه غدیر حفظ اسلام و هدایت بندگان خدا به سوی کمال است.

 

حجت الاسلام ملک محمدی، توسل و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت را تنها راه فراهم کردن شرایط رشد و کمال برای انسان دانست و تصریح کرد: ظرفیت های اسلام را تنها در غدیر میتوان پیدا کرد؛ چراکه غدیر یک حقیقت همیشه جاوید است که سرآغاز آن از مدینه، استمرار آن در کربلا و انتهای آن به ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) ختم خواهد شد.

 

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم بکارگیری تمام امکانات و ظرفیت ‌ها در راستای تبیین و ترویج هر چه بهتر و شایسته ‌تر مفهوم غدیر تأکید کرد.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: غدیر در واقع سرچشمه زلال فضایل و کرامت ‌های انسانی است که تمام مکارم اخلاقی مورد نظر اسلام از این فرهنگ و باور سرچشمه گرفته است.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری، زمان شناسی و عمل به تکیلف و وظیفه را یکی از ویژگی‌ های بارز مسلمانان به ویژه خواص جامعه برشمرد و گفت: غدیر جزو فرهنگ، تاریخ و باورهای جدانشدنی مسلمانان است.

 

وی سوق دادن برنامه های دهه امامت به سمت مردمی شدن را خواستار شد و گفت: اگر می خواهیم فرهنگ غدیر همانند عاشورا فراگیر و عمومی شود، باید برنامه های ویژه این ایام به سمت مردمی شدن سوق داده شود و مردم خود را متولی برگزاری برنامه‌ها بدانند./9457/202/ب3

ارسال نظرات