۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۲۸۹۱۹۳

اخبار کوتاه سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ افتتاح شش مدرسه از سوی گروه‌های جهادی دانشجویی تا پایان سال، اعزام طلاب به مناطق عملیاتی غرب کشور و فعالان رسانه‌ای به عنوان سربازان جنگ نرم نقش خطیری در تبدیل کردن تهدیدها به فرصت‌ها دارند، اهم اخبار کوتاه استان سیستان و بلوچستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در زاهدان، علیرضا کیخا در حاشیه مراسم افتتاحیه مدرسه شهید محمدزاده روستای «تپه لال‌محمد» دهستان سنگان بخش مرکزی خاش گفت: این مدرسه یک کلاسه در مساحتی حدود 44 متر مربع در 20 روز کاری با تلاش شبانه روزی تعداد 60 دانشجوی شهرستان خاش احداث شده است.

 

وی افزود: به زودی شاهد خیز و تحول بسیار بزرگی در امر اردوهای جهادی و بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان شاهد خواهید بود و این اردوهای جهادی در تمامی مناطق محروم استان با جدیت بیشتر برگزار خواهد شد.

 

مسؤول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر 34 گروه جهادی در کل استان فعال هستند، عنوان کرد: تا پایان سال تعداد 6 مدرسه در سراسر استان توسط گروه‌های جهادی ساخته خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون دو مدرسه در منزل‌آب زاهدان و دهستان سنگان خاش افتتاح شده و همچنین در تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید یک مدرسه دیگر نیز در دهستان سنگان خاش و شهرستان زابل نیز افتتاح خواهد شد.

 

کیخا با بیان اینکه گروه‎های جهادی پس از شناسایی و نیازسنجی از نقاط مختلف به مناطق محروم اعزام می‎شوند، افزود: امسال اردوهای جهادی هدفمند و با برنامه ریزی قبلی در مناطق محروم و واقعا نیازمند اجرا می‌شود.

 

اعزام طلاب بسیجی به مناطق عملیاتی غرب کشور
حجت الاسلام مجتبی بامری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: ٨5 نفر از طلاب بسیجی جنوب استان با دو دستگاه اتوبوس از شهرستان ایرانشهر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در منطقه غرب کشور اعزام شدند.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سیستان و بلوچستان به اسقبال وسیع طلاب بسیجی از این طرح و تلاش آنها در خصوص اجرایی شدن این نوع برنامه‌ها افزود: هدف از این طرح ارتقای روحیه ی ایثارگری و آشنایی با آرمان های امام راحل در میان طلاب بسیجی تشیع و تسنن و تجدید میثاق آنها با شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می باشد.

 

فعالان رسانه‌ای به عنوان سربازان جنگ نرم نقش خطیری در تبدیل کردن تهدیدها به فرصت‌ها دارند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی در جمع رابطین خبری ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه گفت: از آنجا که یکی از رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی اجرای ارزش‌های اسلامی و ترویج اندیشه تابناک اسلام و همچنین دفاع از اصول ارزش‌های اسلام و انقلاب است لذا فعالان حوزه‌های ارتباطات و روابط عمومی ها به ‌عنوان سربازان عرصه فرهنگ و سنگربانان مرزهای اعتقادی در برابر هجمه دشمنان اسلام محسوب می شوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: دشمنان اسلام و انقلاب به منظور ضربه زدن به ارزش‌های اعتقادی و باورهای دینی مردم ایران اسلامی برنامه ریزی زیادی انجام داده اند ودراین راستا بسیاری از سرویس‌های جاسوسی را بر آن داشته است تا با برجسته سازی اختلاف نظرها در وحدت موجود در بین مردم به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان شکاف ایجاد کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن توان و برنامه خود را به منظور رخنه درصفوف بهم پیوسته مسلمانان به‌ویژه مذاهب مختلف در ایران معطوف کرده است، بیان داشت: در این راستا فعالان حوزه رسانه وروابط عمومی ها به‌عنوان سربازان عرصه فرهنگ باید به‌عنوان مجاهدی دربرابرهجمه فرهنگی و تبلیغات سوء دشمن قرار گرفته وتوطئه های آنها رابا آگاه سازی مردم همچون گذشته خنثی کنند.

 

حجت‌الاسلام بزمانی تقویت روح بندگی وعبودیت وهمچنین ترویج اندیشه های ناب مکتب اسلام راجزو وظایف روابط عمومی ها برشمرد وگفت: سازمان تبلیغات اسلامی یکی ازنهادهای موثر در حوزه فرهنگی و دین است که کارشناسان روابط عمومی ها در حصول و دستیابی به این نقش مهم وتاثیر گذارازجایگاه ویژه  و دارای اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

 

وی با تاکید بر رسالت فعالان حوزه اطلاع‌رسانی در پاک کردن ذهنیت های منفی و ایستادگی در برابر هجمه دشمنان اسلام عنوان کرد: فعالان حوزه اطلاع‌رسانی نقش خطیری در تبدیل کردن تهدید ها به فرصت‌ها دارند ولذا باید با ارتقای دانش خود و بهره گیری از فناوری های نوین ارتباطی واطلاعاتی در این راستا نقش خود را به درستی به ظهور برسانند./831/203/ب2

ارسال نظرات