۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۸۹۲۷۴

اخبار کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دوره تربیت معلم قرآن کریم در کرمانشاه، بهره مندی 3000 جوان سرپل ذهابی از گفتمان های دینی و حضور دو قاری کرمانشاهی در اردوی پرورش استعدادهای درخشان قرآنی عناوین اخبار کوتاه از غرب کشور هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مجوز برگزاری 13 دوره تربیت معلم قرآن کریم از اداره تبلیغات اسلامی صادر شد.


شرکت کنندگان در این دوره با فنون معلمی و تدریس و روانشناسی آشنایی پیدا کرده و با گذراندن دروس تخصصی، روش برقراری ارتباط با دانش آموز و آداب معلمی و تدریس را می آموزند، در این دوره، شرکت کنندگان با جدیدترین روش های تدریس نیز آشنایی پیدا می کنند.


دوره تربیت معلم قرآن کریم شامل بخش های تربیت معلم حفظ، روخوانی و روانخوانی، مفاهیم و تفسیر و پیش دبستانی است.


دوازده دوره این طرح مختص بانوان بوده و یک دوره نیز برای برادران برگزار می شود که از این میان یک دوره در شهرستان قصرشیرین و دوازده دوره دیگر در مرکز استان کرمانشاه برگزار می شود.


لازم به ذکر است شرکت کنندگان در این دوره ها در صورت کسب حد نصاب نمره قابل قبول، گواهینامه پایان دوره را کسب می کنند.

 

بهره مندی 3000 جوان سرپل ذهابی از گفتمان های دینی
به گزارش خبرگزاری رسا در شش ماهه نخستین سال جاری در حدود 3000 نفر در شهرستان سرپل ذهاب از گفتمان های دینی بهره مند شدند، این گفتمان ها که به همت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد موجب تقویت بنیه دینی جوانان و نوجوانان این شهرستان می شود.


حجت الاسلام محمد مهدی مرادی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل ذهاب از حضور و مشارکت جوانان و نوجوانان سرپل ذهابی اظهار رضایت کرد و عنوان داشت: گفتمان های دینی توسط مبلغان برگزار و اداره شد و خوشبختانه جوانان و نوجوانان بسیاری از حضور در این گردهمایی و گفتمان ها بهره مند شدند.


وی ادامه داد: با توجه به قرارگیری در تعطیلات تابستان و افزایش ساعات اوقات فراغت دانش آموزان، برگزاری این دوره ها موجب شد که جوانان و نوجوانان بیشتری از این گفتمان ها بهره مند شوند.


حجت الاسلام مرادی در پایان برگزاری گفتمان ها را عاملی در جهت تقویت بنیه دینی و باورهای اسلامی دانست و یادآور شد: خوشبختانه با استقبال خوبی که از این گفتمان ها صورت گرفته است، جوانان و نوجوانان زیادی در سطح شهر و روستاهای توابع سرپل ذهاب با آموزه های دینی انس گرفتند.


حضور دو قاری کرمانشاهی در اردوی پرورش استعدادهای درخشان قرآنی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه اردوی پرورش استعدادهای درخشان قرآنی در سطح کشور برگزار شد و شرکت کنندگان در اردوگاه شهید حقانی استان البرز گرد هم آمدند.


در این اردو دو قاری برجسته از استان کرمانشاه نیز حضور داشتند، آقایان اسمعیلی و سلطانی به عنوان نمایندگان استان کرمانشاه از حضور اساتید برجسته در این دوره بهره مند شدند.


این اردو با هدف تربیت فعالان قرآنی همگام با تعالیم و الگوهای قرآنی با حمایت سازمان دارالقرآن برگزار شد.


لازم به ذکر است در این دوره شرکت کنندگان با دروسی از جمله صوت و لحن قرآنی، سبک زندگی مبتنی بر قرآن، تجوید، وقف و ابتداء آشنا شدند./857/203/ب3

ارسال نظرات