۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۸۹۲۹۸
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

عزاداری‌ها برگرفته از منطق و عقلانیت شیعه باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با تاکید بر لزوم مراقبت از سوء استفاده دشمنان در عزاداری ها و مراسمات مذهبی، گفت: باید تمام عزاداری‌های ما نمودی از منطق و عقلانیت شیعه داشته باشد و در قالب آیین‌ها و مراسمات مختلف تجلی پیدا کند.
 امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اردبیل پیش از ظهر امروز در نشست اعضای شورای عالی تعزیه در اردبیل در آستانه ماه محرم، خاطرنشان کرد: همه باید متوجه اهمیت و حساسیت کار در عزاداری درست و انجام صحیح آیین‌ها و مناسک باشیم و با درک درست از آسیب‌های عزاداری اجازه ندهیم عده‌ای با ایجاد خرافات، بدعت‌ها و انحراف‌ها در عزاداری سیدالشهدا(ع) خدشه وارد کنند.


وی با بیان اینکه باید مراقبت کنیم تا دشمنان ما به ویژه گروه‌های تکفیری و وهابی از حرکت‌ها و اقدامات ناصحیح ما در عزاداری ماه محرم به نفع مقاصد خود سوءاستفاده نکنند، تصریح کرد: باید تمام عزاداری‌های ما نمودی از منطق و عقلانیت شیعه داشته باشد و در قالب آیین‌ها و مراسمات مختلف تجلی پیدا کرده و ظهوری واقعی داشته باشد.


امام جمعه اردبیل از اعضای شورای تعزیه و ریش‌‌سفیدان محلات خواست تا در برگزاری مراسم شبیه‌خوانی با غنا، محتوا و کسب مجوز از مجموعه‌های صلاحیت‌دار اقدام کنند تا خدشه‌ای به اصل و حقیقت واقعی کربلا در مراسم شبیه‌خوانی برگزار شده به وجود نیاید.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی، افزود: باید متولیان و مسؤولان فرهنگی در صدور مجوز برای آیین‌های نوحه‌خوانی و برپایی روضه‌های مختلف که در آن با غنا و محتوای مختلف اشعار و موضوعاتی مطرح می‌شود، نظارتی دقیق داشته باشند تا مسایلی خلاف واقع به دور از منطق مطرح نشده و در نقطه مقابل تمام برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها براساس یک منطق و دلیل عقلی و درست باشد تا بتوان بیشتر و بهتر مفاهیم عاشورا و قیام امام حسین(ع) را به آیندگان و شیفتگان اهل بیت(ع) انتقال داد.

 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: عظمت دربار حسینی و عزاداری در این ساحت عظیم دارای جایگاه ارزشمند است و همه باید سعی کنیم تا این جایگاه حفظ شده و تزلزلی در آن ایجاد نشود.


رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، بیان کرد: باید مراقب باشیم تا در آداب شکلی که بخشی از آیین‌ها و مراسم عزاداری را تشکیل می‌دهد، گرفتار خرافات و انحرافات نشویم چراکه گروه‌های تکفیری و وهابی در کمین نشسته‌اند تا از خطاهایمان به نفع خود استفاده کنند.


در این مراسم پیرامون موضوعات مختلف عزاداری ماه محرم، قیام امام حسین(ع) و آسیب‌های احتمالی در این حوزه موضوعات و مسایل مختلف مطرح و پیشکسوتان و ریش‌سفیدان محلات مختلف اردبیل نظرات و دیدگاه‌های خود را در برگزاری کیفی و مطلوب عزاداری امسال ماه محرم اعلام کردند./937/202/ب1

ارسال نظرات