۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۸۹۳۱۴
معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان تشریح کرد؛

ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در لرستان

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این که در هفته دفاع مقدس بیش از 100 برنامه در استان برگزار می شود، گفت: این ایام و اجرای برنامه ها فرصتی مناسب در جهت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است.
آرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، علی‌حسین پازدار معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ظهر امروز، در جمع خبرنگاران که در سالن جلسات پادگاه سپاه برگزار شد، گفت: بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس با همکاری دستگاه های اجرایی استان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که از31 شهریور به مدت هفت روز هفته‌ای در تقویم به نام هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است، افزود: در این ایام در مرکز استان 30 برنامه با محوریت هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

 

پازدار هفته دفاع مقدس را فرصتی مناسب در جهت تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد و عنوان داشت: در این ایام باید بیش‌از‌پیش از شهدای دوران دفاع مقدس، جانبازان و همه نقش‌آفرینان دفاع مقدس یاد کنیم.

 

وی با یادآوری به این که دشمنان در آن زمان می خواستند اعتقادات ما را بگیرند، خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار در برابر تهاجم دشمن ایستادگی کردند و خون خویش را فدای انقلاب و اسلام کردند.

 

هفته دفاع مقدس فرصتی برای تبیین و تشریح رویدادی عظیم و تاریخی است

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این که هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از نقش‌آفرینان در دفاع مقدس است، گفت: اجرای برنامه های دفاع مقدس زمان خوبی برای تبیین و تشریح رویداد عظیم تاریخی است.

 

وی تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس با اجرای برنامه ها به ملت یادآوری می‌شود که مردم در مقطع زمانی حساس دوران دفاع مقدس به خوبی نقش خود را ایفا کردند.

 

پازدار با بیان این که 31 شهریور رژه نیروهای مسلح بلوار بهارستان خرم آباد برگزار می شود، افزود: این رژه نمایش اقتدار و انسجام نیروهای مسلح است.

 

وی با بیان این که رژه موتوری نیز به صورت همزمان در دیگر شهرستان های استان برگزار می شود، اظهار داشت: بازسازی عملیات نصر4 از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است که در شهرستان الیگودرز برگزار می شود.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان برگزاری نمایشگاه در الیگودرز، افتتاحیه بیمارستان روستایی در الیگودرز، اعزام تیم درمانی خدماتی به مناطق محروم و پیاده روی خانوادگی نیروهای مسلح را از دیگر برنامه های سپاه استان لرستان در هفته دفاع مقدس بیان کرد.

 

وی با بیان این که موفقیت ما در عرصه های گوناگون به برکت وجود روحانیت است و ارتباط با روحانیت در همه نهادها باید تقویت و حفظ شود، خاطرنشان کرد: دیدار فرماندهان سپاه استان با نماینده ولی فقیه در لرستان از دیگر برنامه های سپاه در هفته دفاع مقدس است.

 

پازدار غبار روبی و عطرافشانی قبور شهدا را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: برپایی پایگاه صلواتی در ورودی پادگاه سپاه استان، دیدار با خانواده شهدا با عنوان« آبروی کوچه ها، افتخار محله» و گردهمایی پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه و دیدار با خانواده اصناف و بازاریان از دیگر برنامه های سپاه در هفته دفاع مقدس است.

 

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای بازاری و اصناف یادآور شد: بازاریان و اصناف در دوران دفاع مقدس نقش مؤثری داشتند.

 

پازدار با بیان این که مردم ولایتمدار لرستان همچنان به نظام، ارزش‌ها و باورهای آن وفادار هستند، خاطرنشان کرد: ما در قالب این برنامه ها تلاش می کنیم به شکل هنرمندانه‌ای فرهنگ ایثار، شهادت و از خود گذشتگی را بین جوانان و مردم نشان داده و تقویت کنیم.

 

وی با اشاره به نقش شهدا در شکل گیری انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت در حفظ انقلاب گفت: ما هرچه داریم از شهدا است و این برنامه ها و هفته دفاع مقدس فرصتی برای یادآوری فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران است./9459/202/ب3

ارسال نظرات