۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۲۸۹۴۷۲
حجت‌الاسلام نصیر نیک نژاد:

قرائت دعای عرفه در ۱۰۵۰ مسجد و مرکز دینی شاخص

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) همنوا با زائران بیت الله الحرام، مراسم دعای عرفه را در ۱۰۵۰ مسجد و مرکز دینی استان تهران برگزار می‌کنند.
حجت‌الاسلام نصير نيک نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، حجت‌الاسلام نصیر نیک نژاد، مدیرکل در بیان اهمیت عرفه گفت: روز عرفه، روزی است که حاجیان در سرزمین عرفات وقوف می‌کنند و نغمه ربنا را به لب جاری می سازند. از برترین اعمال این روز قرائت دعای عرفه، میراث کلام دلنشین مولا ابا عبدالله الحسین (ع) است.

 

حجت‌الاسلام نیک نژاد، تأکید کرد: شیعیان، نه تنها در مکتب حماسه و شهادت طلبی و جهاد، شاگرد عاشورا و درس آموز حسین بن علی(ع) هستند، بلکه در نیایش، معنویت و انس با خدا هم، از روح عرفانی اباعبداللّه (ع) بهره می برند.

 

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه طبق روایات ائمه معصومین، روز عرفه، روز رحمت عام الهی است، افزود: دعا در این روز، زمینه ساز تجلّی مغفرت و آمرزش خدا نسبت به بندگان است.

 

وی، در همین زمینه به حدیثی از امام سجاد(ع) استناد کرد که فرمود« بدبخت ترین مردم در روز عرفه کسی است که روز را به شب برساند و گمان کند که خداوند او را نیامرزیده است»

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران خاطر نشان کرد: مراسم قرائت دعای عرفه، چهارشنبه نهم ذی الحجه 1436ه.ق مصادف با اول مهر ماه جاری در 1050 مسجد، هیئت مذهبی، بقاع متبرکه و سایر مراکز دینی شهر و شهرستان های استان تهران با حضور مردم مؤمن و خداجو برگزار خواهد شد./1325/د101/ف

ارسال نظرات