۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۸۹۶۲۰

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ نخستین سایت دفاع مقدس استان مرکزی رونمایی شد، برگزاری جشنواره قرآن و عترت ویژه کارکنان بهزیستی استان مرکزی، مهربانی و تقسیم شادی‌ها مبنای نظام اسلامی است و استخاره به عنوان قدم اول در پیشبرد امور زندگی جایز نیست از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  امروز دوشنبه30شهریور همزمان با فرارسیدن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اولین سایت دفاع مقدس استان مرکزی امروز با عنوان شهود رونمایی شد.

 

این مراسم در سالن پیامبراعظم صلی الله استانداری مرکزی برگزار شد و همچنین همراه با گرامیداشت خانواده شهدای مفقودالاثر اولین سایت دفاع مقدس استان مرکزی نیز رونمایی شد.

 

سایت دفاع مقدس استان مرکزی حاوی مطالب ارزشمندی از جمله بانک شهدا، بانک رزمندگان، اخبار استانی و شهرستانی، معرفی کتاب، عکس و فیلم و لینگ های مرتبط دیگر است.

 

برگزاری جشنواره قرآن و عترت ویژه کارکنان بهزیستی استان مرکزی

بهروز رفیعی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: سی‌و‌سومین جشنواره فرهنگی - آموزشی قرآن و عترت ویژه کارکنان و خانواده‌های کارکنان بهزیستی استان مرکزی در گروه سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این مسابقات به صورت منطقه‌ای و در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود، بیان کرد: مسابقات در دو بخش کتبی و شفاهی در قالب رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، حفظ جزء 30، 3 جزء، 5، 10، 20 جز و حفظ کل، مدیحه سرائی، خوشنویسی و تحقیق و پژوهش با محوریت سبک زندگی قرآنی و اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن و عترت برگزار خواهد شد.

 

رفیعی اظهار کرد: ثبت‌نام این دوره از مسابقات تا 30 مهر ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به ادارات بهزیستی در سراسر استان نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند، مسابقات بخش شفاهی مرحله استانی این دوره در بازه زمانی 15 آبان تا 15 آذر ماه برگزار می‌شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در پایان افزود: همچنین شرکت‌کنندگان بخش کتبی مسابقات(خوشنویسی، تحقیق و پژوهش و...) تا 30 آذر ماه فرصت دارند نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند، نفرات برتر هر رشته نیز در دوره کشوری این مسابقات که جزئیات آن متعاقباً اعلام می‌شود شرکت خواهند کرد.

 

مهربانی و تقسیم شادی‌ها مبنای نظام اسلامی است

محمد مهدی ناصری، مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی جشن عاطفه‌ها را تقویت فرهنگ نوع‌دوستی، عطوفت، همدلی در راستای حمایت از نیازمندان دانست و اظهار کرد: مهربانی و تقسیم شادی‌ها مبنایی برای نظام اسلامی و ولایی است.

 

وی با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در ابتدای هرسال تحصیلی برگزار می‌شود افزود: رفع احتیاجات افراد فقیر در جامعه اسلامی وظیفه همگانی است به ویژه اینکه در امر آموزش و ادامه تحصیل فرزندان، خانواده نتواند از عهده تأمین حداقل‌ها برآید.

 

ناصری اظهار کرد: در سال جاری نیز همانند سنوات گذشته و همزمان با سراسر کشور جشن عاطفه‌ها با شعار مهر در انتظار همدلی برگزار شد که جا دارد به عنوان نماینده مجموعه کمیته امداد استان  از مشارکت مردم مؤمن و متعهد استان در طرح‌ها و مناسبت‌های مختلف و حمایت از محرومان و نیازمندان تشکر کنم.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: بار دیگر شاهد حضور با شکوه مردم استان در جشن عاطفه‌ها بودیم که نشان می‌دهد مردم نسبت به هم نوع خود دغدغه دارند، در تکمیل این مشارکت، کمیته امداد استان نیز تمامی کمک‌های مردمی را در اسرع وقت به دست دانش‌آموزان نیازمند خواهند رساند تا آنها نیز سال تحصیلی را همچون سایر دانش‌آموزان با شادی آغاز کنند.

 

استخاره به عنوان قدم اول در پیشبرد امور زندگی جایز نیست

حجت‌الاسلام سیدجواد رضوی، رییس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و مسؤول تولیت بیت تاریخی امام خمینی در خمین با اشاره به اینکه عمل استخاره در امور خیر جایز نیست گفت: استخاره به معنای طلب خیر کردن از کسی یا چیزی است و در واقع نوعی مشورت است که انسان برای انجام کاری انجام می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه استخاره به عنوان قدم اول در پیشبرد امور زندگی جایز نیست و انسان تا زمانی که ضرورت پیدا نشده نباید استخاره کند، ادامه داد: انسان در انجام هر عملی در وهله اول باید به عقل خود رجوع کند؛ چرا که خداوند به بشر  این موهبت عظیم را داده تا از روی آن تصمیم بگیرد و آن را مبنای عمل قرار دهد.

 

حجت‌الاسلام رضوی افزود: اگر انسان با تکیه بر عقل خود نتوانست تصمیم درستی را اتخاذ کند در درجه دوم باید با انسان عاقلی مشورت کند؛ چرا که مشورت نیز از جمله اموری است که در نزد خداوند متعال از جایگاه  والائی برخوردار است و در قرآن به این امر سفارش شده و یک قضیه عقلی است که هر انسانی در صورت نیاز باید با دیگران مشورت کند، بنابراین مشورت بر استخاره اولویت دارد به ویژه در کار خیر.

 

رییس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تصریح کرد: اگر انسان بعد از انجام مشورت باز هم در انجام عمل دچار شک و تردید بود، می‌تواند براى رهایى از این شک به استخاره رجوع کند که آن هم شرایط  و اعمال خاص خود را دارد، یعنی نمی‌توان به یکباره دست به استخاره زد./842/پ203/ب2

ارسال نظرات