۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۸۹۶۳۷
حجت الاسلام خرمی:

اولین و آخرین سفارش پیامبران الهی، دعوت به نماز است

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان با بیان این‌که اولین و آخرین سفارش پیامبران الهی، دعوت به نماز است، گفت: در قرآن نیز دستور به اقامه نماز داده شده است و همه افراد باید اقامه نماز را مهم بشمارند.
حجت الاسلام رضا خرمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام رضا خرمی، معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان ظهر امروز در نشست سالانه مدیران مدارس شهرستان کاشان، گفت: اولین و آخرین سفارش همه پیامبران الهی، دعوت به نماز بوده و در قرآن دستور به اقامه نماز داده شده است و چون نماز ستون دین است، باید همگان بر اقامه نماز اقدام کنند و مشارکت همه ارکان خانه و مدرسه در این امر از اولویت مهمی برخوردار است.

 

وی در ادامه یادآور شد: مسابقات فرهنگی و هنری، اوج مشارکت دانش آموزان در مدیریت و تعالی مدرسه است تا لذت و معرفت همکاری و مشارکت را تجربه و تمرین کنند و نباید برای کسب رتبه منحصر به افراد خاص شود.

 

حجت‌الاسلام خرمی گفت: در سال گذشته با مشارکت دانش آموزان و هدایت مربیان و معاونان پرورشی، 12 رتبه برتر جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی کشوری، سه رتبه معارف قرآنیٰ، دو رتبه اول جشنواره ملی شوراهای دانش‌آموزی و پنجاه و هفت، رتبه برتر مسابقات فرهنگی و هنری در استان اصفهان به کاشان رسیده است.

 

وی تأکید کرد: دانش آموزان معلول ما به مدد تلاش و همت بلند خود، سه رتبه برتر مسابقات کشوری را از آن خود کردند که الگوی موفقی برای نقش‌آفرینی این گروه از دانش‌آموزان در جامعه است که باید توسعه پیدا کند.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: در سال تحصیلی آینده، 217 مربی و معاون پرورشی در مدارس دولتی و 41 نفر نیز در مدارس غیردولتی با هدف توسعه فعالیت‌های پرورشی شاغل به کار خواهند شد.

 

محمود خدمتی، مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز گفت: مظلومیت آموزش و پرورش این است که افراد غیر مطلع، به خود اجازه می دهد در رسانه های رسمی و غیررسمی کشور بی توجه به شرایط مدارس و فرهنگیان برای آنها تعیین تکلیف کند.

 

وی یادآور شد: از سال 90 که پایه ششم در دوره ابتدایی ‌آغاز شد، آموزش و پرورش شهرستان کاشان با مشکلاتی روبه‌رو شد به صورتی که امروز هر سه دوره تحصیلی را درگیر کرده و باید مدیریت شود.

 

به گفته وی، کمبود فضای فیزیکی و نیروی آموزشی مهم‌ترین مشکلاتی است که آموزش و پرورش کاشان با آن مواجه است به طوری که بیش از 270 نفر کسر آموزگار در دوره ابتدایی و متوسطه اول داریم.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان افزود: آموزش و پرورش در شرایطی است که نباید فقط به اعتبارات دولتی عملا متکی باشد و باید از تمام ظرفیت‌های ممکن برای جلب مشارکت شهروندان در همه ابعاد آن استفاده کرد.

 

خدمتی گفت: با توجه به اهمیت اشتغال در آینده جوامع، هدایت دانش آموزان باید به گونه‌ای مدیریت و سازماندهی شود که هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای توسعه پیدا کرده و دانش آموزان با کسب مهارت‌های حرفه ای تبدیل به نیرویی خلاق و کارآفرین در جامعه شود./1307/202/ب2

ارسال نظرات