۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۸۹۷۵۸
کارشناس مسائل مذهبی:

بررسی تاریخ اسلام و جهان لازمه درک عظمت واقعه عاشوراست

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی بررسی تاریخ اسلام و جهان را لازمه درک عظمت واقعه عاشورا دانست و گفت: بررسی موقعیت هایی مشابه کوفه و مردمانی شبیه آن و نیز شخصیت امام حسین(ع) ما را به عظمت وجودی این واقعه واقف می کند.
حجت الاسلام جاوري شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین جاوری، کارشناس مسائل مذهبی، شب گذشته در مراسم سخنرانی و روضه خوانی که در مسجد عسگریه شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: اسلام با استکبار و استثمار مخالف است، اما وقتی این شرایط در جامعه حاکم شود وظیفه اولیای مردم است که برای احقاق حقوق آن ها قیام کنند.

 

 

وی رشد اندیشه های ماتریالیستی در قرون معاصر را ناشی از حذف دین از مبادی تفکری جهان برشمرد و تصریح کرد: ظلم و اجحاف کلیسا در قرون وسطی سبب بروز دو اندیشه ضد دینی و دین گریزی در عرصه اجتماع شد که هدف نهایی آن ها رهایی از چنگال دین به عنوان عامل مخرب اجتماعی بود.

 

 

رشد اندیشه ضد دینی با محوریت سکولار، یکی از نتایج ظلم کلیسا بر مردم

کارشناس مسائل مذهبی در ادامه این مطلب افزود: اشتباهی که دانشمندان در پایان قرون وسطی و آغاز عصر اکتشافات علمی مرتکب شدند این بود که دین را عامل انحراف اجتماع می دانستند در حالی که فساد علمای مسیح دلیل انحراف مردم و رسوخ تحریفات در مذهب مسیح بودند.

 

 

حجت الاسلام جاوری رشد اندیشه ضد دینی با محوریت سکولار و ضد خدایی را یکی از نتایج ظلم کلیسا بر مردم دانست و عنوان کرد: این اندیشه از ابتدای خلقت انسان همواره به دنبال او بوده است و پیروان آن در واقع همان افرادی بوده اند که پیوسته با انبیای الهی در مبارزه بوده اند، اما علنی شدن انحرافات کلیسا بهانه لازم برای علنی کردن افکار خود را در اختیار آن ها قرار داد.

 

 

وی گفت: شیوع اندیشه هایی مثل عادی سازی آنچه به عنوان ابتذال جنسی مطرح است و یا قانونمند کردن هم جنس گرایی دنباله طرح افکار ضد دینی در دنیای مسیح بود.

 

 

کارشناس مسائل مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود ترویج اندیشه هایی مبتنی بر دین گریزی را از جمله دیگر ثمرات انحرافات کلیسا در جامعه اروپایی برشمرد و اظهار کرد: در اروپای قرون وسطی تمام مبدادلات اجتماعی بر مبنای دینی انجام می شد که روحانیت فاسد مسیحی متولی آن بودند.

 

 

ماتریالسم مولود بد دینی حاکم بر جهان مسیحیت قرون وسطی

حجت الاسلام جاوری عنوان کرد: دین مسیح همانند تمامی ادیان دیگر در عصر  و زمان خود کارآمد بوده و حتی اگر انحرافات امروزی در آن رسوخ نمی کرد امروز هم بسیار قابل احترام بود اما پس از آشنایی مسیحیت گریزان از ظلم کلیسا با تفکرات دانش دوستی اسلام و پرورش طبقه روشنفکر اروپایی، دین عامل اصلی تمام بدی های اجتماعی دانسته شد.

 

 

وی ماتریالسم را مولود بد دینی حاکم بر جهان مسیحیت قرون وسطی برشمرد و تصریح کرد: همان گونه که ظهور یک دین توحیدی معلول بی خدایی مردم است، بد دینی هم منجر به دین گریزی می شود.

 

 

کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: تمام رفتارهای ریاکارانه اروپای قرون وسطی از قبیل بهره کشی از مردم در لوای دین در دوران معاویة ابن ابی سفیان تکرار شد، اما در این دوران به جای آن که مردم یک جامعه برای رهایی دین و دنیای خود از چنگال مفسدان قیام کنند، امام حسین(ع) با احساس تکلیف اجتماعی قیام کرد.

 

 

حجت الاسلام جاوری در پایان بررسی تاریخ اسلام و جهان را لازمه درک عظمت واقعه عاشورا دانست و گفت: بررسی موقعیت هایی مشابه کوفه و مردمانی شبیه آن و نیز شخصیت امام حسین(ع) ما را به عظمت وجودی این واقعه واقف می کند./868/202/ب1

ارسال نظرات